Emek ve istihdam

1970’lerden bu yana, genellikle yurtdışında eğitim gören kadınların Umman’a geri dönmeleri ve “ulusun yeniden inşasına” yardım etmeleri teşvik edildi.” Modernleşme ve ilerleme ideallerini benimseyen bir liderle kadınlar neredeyse her meslekte iş bulabildiler: bankacılık, tıp, mühendislik, öğretmenlik vb. UNICEF destekli bir nüfus sayımına göre, ekonomik olarak aktif kadınların% 40’ı profesyonel iş kategorilerindeydi. 2000 Yılında Umman işgücünün% 17’si kadınlardan oluşuyordu.

Ancak 1980’lerde hükümet, önceki özgürlüklerini geri çekmeye ve kadınlar için “cinsiyet kabul edilebilir” sayılan meslekleri yavaş yavaş kısıtlamaya başladı. Profesyonel kadınların sayısı azaldı ve kadınlar “bakıcılar ve bakıcılar” olarak daha geleneksel rollere zorlandılar.” Umman’da hükümet tarafından tanınan ilk kadın grubu olan Umman Kadınlar Birliği, bağımsızlığının çoğunluğundan mahrum bırakıldı ve erkek liderliğindeki Sosyal İşler ve Çalışma Bakanlığı’na devredildi. 1984 Yılında yerini Kadın dernekleri alt birimi olan Kadın ve Çocuk İşleri Genel Müdürlüğü’ne bıraktı. Bu birimin temel amacı, kadınların temel hanehalkı becerilerini öğrenmeleri için sınıflar ve engelliler ve engelliler için gündüz bakım merkezleri oluşturmaktı.

Yaşanan ufak aksaklıklara rağmen Umman halen toplumsal cinsiyet eşitliği açısından Körfez’in önde gelen ülkelerinden biri olarak kabul edilmekte ve olumlu adımlar atmaya devam etmektedir. 1997 Yılında, dış iş bağımlılığını kademeli olarak Umman işçileriyle değiştirme, kadınlara işgücüne katılma şansı daha fazla verme ve işleri tüm Ummanlılar için daha erişilebilir hale getirme vaadinde bulunarak Ummanlaştırma Politikası uygulandı. Kadınlar artık işgücünün% 30’unu oluşturuyor ve hatta bakanlık pozisyonlarında görev yapıyor. Kabinedeki yüksek öğretim, turizm ve sosyal kalkınma bakanlarının hepsi kadınların yanı sıra ABD Büyükelçisi ve endüstriyel işçilikten sorumlu ulusal otorite başkanıdır.

Umman kadını için en yaygın rol hala ev hanımının rolüdür. Ev hanımı ailenin bakımı için gereklidir ve kocası aylarca uzaktayken tüm tarımsal üretimin komutasını alacaktır. Bu kadınlar bir aileyi desteklemek için çok çalışırlar ve geleneksel olarak erkek tarafından görülen birçok konuya eğilimlidirler. Kadınların yüzünü örtmesine izin verilmiyor (peçe) meslek enstitülerinde Umman ve gurbetçi kadınların sayısı kamusal alanda katılımlarını gösteremiyor, hatta kadınların araba kullanırken yüzünü örtmesine izin verilmiyor

Din

Umman toplumu ve mevzuatı bir bütün olarak kadın ve erkeklere farklı hak ve sorumluluklar sağlayan İslami Şeriat yasasına dayanmaktadır. Ülkenin Şeriat hukukunun ilerici yorumu, kadınların siyasete, topluma ve işgücüne mümkün olan en geniş ölçüde katılmalarına izin verildiği, ancak aynı zamanda ailelerine karşı sorumluluklarını görmezden gelmelerine izin verilmediği anlamına geliyor.

Ülke, kadınların haklarını Şeriata uygun olarak geliştirmek ve aynı zamanda sorumluluklarını da göz önünde bulundurarak uyumlu bir çaba göstermiştir.

Kıyafetleri

İslam kültüründe alçakgönüllülük kuralları, özellikle evden uzakta seyahat ederken, bir kadının her zaman alçakgönüllülükle örtülmesini gerektirir. Evde, Ummanlı kadın, ayak bileği uzunluğunda pantolon ve saçlarını ve boynunu örten bir leeso veya fularla birlikte dizlerine uzun bir elbise giyer. Çok sayıda canlı renkli Celabiyeler de evde giyilir. Ev dışına çıktıktan sonra, elbise bölgesel zevklere göre değişir. Daha muhafazakar bir dini geçmişe sahip olanlar için, burka’nın yüzünü diğer erkeklerin huzurunda, wiqaya ya da başörtüsü ve sadece ellerini ve ayaklarını açığa çıkaran her şeyi saran bir pelerin olan abaya ile birlikte örtmesi bekleniyor. Saltanatın değişik bölgelerinden gelen birçok kadın sadece saçlarını örtmek için atkı takar.

Pamuk burka, ideal kadının beklentilerini sembolize eder ve alçakgönüllülüğünü ve onurunu ve statüsünü temsil etmek için bir saygı işareti olarak hareket eder. Yedi günlük balayından sonra ilk kez genç bir kız tarafından giyilen burka, yabancıların huzurunda veya evin dışında olduğunda, yüzünün çoğunu görünümden örter. Ummanlıların en yüksek ve en alçak sınıfları burka giymez - en yükseği Padişahın çocukları ve akrabalarıdır ve en alçağı kasabadaki en fakir kadınlardır. Bu, burka’yı da bir rütbe sembolü yapar. Bazı burka bölgeler ve desenleri de farklı, boyutu, şekli ve rengi farklı. Ancak Kur’an, günümüz burka’sına özgü bir gönderme yapmamaktadır.

Abaya, çoğu sosyal sınıftan ve bölgeden kadınlar tarafından tercih edilen muhafazakar elbisedir. Günümüz abaya’sındaki tasarımların ve çökmekte olan süslemelerin çokluğu, Umman’da ve diğer komşu İslam ülkelerinde hem sade hem de moda ifadesi haline getirilebilecek çok yönlü bir kıyafet haline gelmesine izin verdi.

Devamı haftaya…