Öncelikle şunu vurgulayalım:

Bodrum, lüksü ve rahatlığı sevenler için pahalı bir destinasyon değil. Para harcayan her turist yaz aylarında Bodrum’un keyfini çıkarıyor.

Bazı lüks otellerde bir konuk için bir çalışan hizmet veriyor. Bunun bir bedeli olmayacak mı?

Yaz sezonu için şimdiye kadar satın alınan en pahalı uçak bileti, bir Rus yolcuya bir otomobil fiyatına mal oldu. "Kupibilet" adlı bilet satış platformunun verilerine göre, bir yolcu Bodrum-Milas Havalimanı’na tek yönlü bilet için tam 1 milyon 17 bin ruble (yaklaşık 11 bin dolar) ödedi.Lenta.ru sitesi "Bu tutara 2024 model bir Lada Granta otomobil satın almak mümkün" yorumunu yaptı. Biletin muhtemelen THY'den business class olarak "son dakikada" alındığı tahmin ediliyor. .

TürkRus’un haberine göre, yazın en pahalı biletleri listesinde ikinci sırada 978 bin 340 ruble ile Sri Lanka'nın başkenti Kolombo'ya yapılan bir uçuş yer aldı.

Üçüncü sıradaki Çin'in Kunming şehrine alınan bilet ise 909 bin 851 rubleye mal oldu.

Listeye ayrıca 718 bin ruble ile Maldivler ve 646 bin ruble ile İspanya’nın Barselona da girdi.

2024 yılında ise yaz sezonunun rekoru, Maldivler’e alınan ve tam 2 milyon 73 bin 472 rubleye (yaklaşık 22 bin dolar) satılan biletle kırılmıştı.

Büyük konaklama şirketleri Hilton, Hyatt ve Wyndham zorlu makro ortamı ve yaz seyahat sezonu yaklaşırken gezginlerin seyahatlerini erteledikleri endişesiyle düşen tüketici talebini gerekçe göstererek tüm yıl için beklentilerini düşürdü.

Forbes’un haberine göre, Hilton, Hyatt Hotels ve Wyndham Hotels & Resorts'un her biri, tüm yıl için oda geliri beklentilerini birkaç puan aşağı yönlü değiştirdi. Hyatt CEO'su Mark Hoplamazian, şirketinin ilk çeyrek kazanç açıklamasında yatırımcılara son birkaç hafta içinde geçen yıla kıyasla rezervasyonların düştüğünü söyledi.

Wyndham CEO'su Geoff Ballotti, Wall Street analistlerine “makro belirsizlikten kaynaklanan tüketici duyarlılığının” eğlence sektörü üzerinde baskı oluşturduğunu söyledi.

Hilton, 2025 oda geliri büyüme tahminini de bir önceki yüzde 2 ila yüzde 3 tahmininden yüzde 0 ila yüzde 2'ye düşürdü.

Dow Jones ABD Otel Endeksi son üç ayda yüzde 14 düşüş gösterdi.

ABD’de tüketici güveni nisan ayında pandemi düzeyindeki en düşük seviyelere geriledi ve bu da Amerikalıların tatil gibi kalemlerde isteğe bağlı harcamalarını geri çekmesine neden oldu. Kredi kartı harcamalarına ilişkin büyük veriler, ABD Başkanı Donald Trump'ın 2 Nisan'daki gümrük vergisi duyurusunun bir dönüm noktası olduğunu gösteriyor. Tüketici harcama verileri sağlayıcısı Consumer Edge tarafından 110 milyondan fazla anonim kredi ve banka kartı üzerinde yapılan bir analize göre ABD otel satışlarında yıldan yıla büyüme yaklaşık yüzde 9 oranında düştü.

Consumer Edge Başkan Yardımcısı ve İçgörü Başkanı Michael Gunther Forbes'a verdiği demeçte, “Bu değişim, gezginlerin seyahat rezervasyonlarını ertelemeye başladığını gösteriyor olabilir” dedi. Amerikan Otel ve Konaklama Birliği'nin verilerine göre ABD'li otel misafirleri 2024 yılında 747 milyar dolar harcadı.