Yurt dışında bulunan bazı kişi ve kuruluşlar, kendi imkanları ile Türkiye'nin tanıtımı için olağanüstü çaba gösteriyor. Bunlardan biri de uzun zamandır Los Angeles'da bulunan turizm elçimiz Sait Yardımcı'dır.
Türkiye Film Komisyonu Derneği Başkanı Sait Yardımcı, her zaman yaptığı açıklamalarda Türkiye'nin yurt dışındaki tanıtımlarının etkili olmadığını söylemiş, bu konuda nelerin yapılması gerektiği konusunda da görüşlerini açıklamıştı. Yardımcı "İçinden geçtiğimiz şu kritik günlerde Türkiye'nin tanıtımını daha etkili yapmalıyız" diyor.
Los Angeles'daki çalışmaları ve yaptıkları tanıtımları bize gönderdiği maille paylaşan Sait Yardımcı'nın bu çalışmalarını içeren mailini sizlerle paylaşmak istedik. Bir noktada devletin yapması gereken tanıtım çalışmalarında, kişilerin kendi çabaları ile gerçekleştirmeye çalıştığı tanıtım çalışmalarında nasıl bir çaba gösterdiklerini daha yakından görmüş olacağız.
"ABD'nin Los Angeles kentinde 31'incisi düzenlenen AFCI International Film Commissioner (Uluslararası Film Komisyonları Birliği ) Lokasyon Fuarı'nda, Türkiye'nin film platosu olabilecek cazibe mekanları film yapımcılarına tanıtıldı. Bu yıl 31'incisi düzenlenen Uluslararası Film Komisyonları Birliği Lokasyon Fuarı'nda Hollywood filmlerinin yapımcılarını çekmek için ülkeler birbiriyle yarışırken, Türkiye'yi fuarda Film Komisyonu Başkanı Sait Yardımcı temsil etti.
Türkiye Film Komisyonu Derneği Başkanı Sait Yardımcı, yaptığı açıklamada, film sektöründe mekan pazarlamasının önemine değinerek, Türkiye'nin bu alanda çok geri kaldığını, özellikle turizmin yaşadığı sıkıntıların ancak tanıtımda daha etkin olarak bu açığın kapatılabileceğini ve bunun için çalışacaklarını söyledi.
Türkiye Film Komisyonu Derneği Başkanı Sait Yardımcı, ''Amerika'da her eyaletin bir film komisyonu var. Bu alanda ülkemiz maalesef şimdiye kadar çok yetersiz kalmış. Ülkemizdeki belediyelerin Türkiye Film Komisyonu Derneğine üye olarak katılması durumunda kendilerine her türlü desteği vereceğimizi ve her bölgenin Hollywood'da tanıtılması gerektiğini belirtti.
Dünyanın çeşitli ülkelerinden film yapımcıları hizmet almak istediklerinde, ilk olarak Film komisyonlarını arıyor.Türkiye'de muhatap olarak Türkiye Film Komisyonu Derneğini alıyorlar ve bizlere ulaştıklarında bizlerde imkanlar dahilinde gereken destekleri veriyoruz.
Türkiye Film Komisyonuna birçok proje için başvuru geldiğini ve Türkiye'deki lokasyonlar ile maliyetlerine ilişkin yapımcılar tarafından bilgi talep edildiğini anlatan Sait Yardımcı, şöyle konuştu:
''Bildiğiniz gibi bir proje için film lokasyonu ararken sadece tarihi ya da doğal güzellik değil finansal olanaklara, çekim kolaylıklarına, konaklama ve yan hizmet imkanlarına da bakılıyor. Varsa teşvikler, indirimler ülkeyi cazip hale getiriyor. Komisyon olarak Kültür ve Turizm Bakanlığımızla bu hususta temasa geçtik.Bakanlığımız film endüstrisine ilişkin teşvik kanununa dair çalışmalarını tamamladı, yakın zamanda da çıkması bekleniyor.Bunun dışında Türkiye Film Komisyonu olarak lokasyon rehberi hazırlıyoruz. Umuyoruz ki rehberimiz tamamlandığında ve teşvik kanunu çıktığında AFCI lokasyon fuarı bizim için daha aktif bir network imkanı sunacaktır.
Bazı sahneleri Türkiye'de çekilen ve gişede büyük başarı sağlayan ''Argo' ve Skyfall' gibi filmlerin ardından yabancı yapım şirketlerinin ilgisinin Türkiye üzerinde yoğunlaştığını kaydeden yapımcılar, Türkiye'nin Orta Doğu ve Avrupa'yı bir arada yansıtabilen mekanlarıyla, sektörde farklı bir iddiaya sahip olduğunun altını çiziyor.
Fuarda, Hollywood'tan ve uluslararası şirketlerden gelen yapımcılara Türkiye'yi anlatan Sait Yardımcı yurt dışından Türkiye'ye iş getirmeye çalışan şirket sayısının artması gerektiğini belirtti.2014 yılında Los Angeles'da Medisa Films & Entertainmenet olarak ofis açtıklarını ve bugüne kadar birçok yapım şirketine Türkiye'yi anlattıklarını kaydetti:
Film prodüksiyonları, o bölgelerin ekonomisine büyük bir katkı sağladığı gibi, büyük ekrandan yansıtılan görüntüler de milyonlarca izleyiciye o bölgenin kültürel ve turistik açıdan tanıtılmasına yardımcı olmaktadır. Diğer yandan Son yıllarda dünyadaki ekonomik gelişmeler ve film sektöründeki darboğazlar Hollywood ve Bollywood film yapımcılarını, gerçekçilikten ve başarıdan ödün vermemek kaydıyla üretim maliyetlerini azaltma yollarını aramaya yönlendirmiştir.
Bunun sonucu olarak pek çok ülke/eyelet/bölge Hollywood ve dünya film endüstrisini 21 inci asrın en yüksek ekonomik getirisini sağlayan, en kaliteli istihdam imkanını yaratan, yaratıcı ve bilgiye odaklı işgücünü bölgelerine getiren bir pazar olarak görmeye başlamış ve büyük bir rekabet içine girmişler, her sene her biri ortalama $ 64 milyon dolar bütçeli yaklaşık 1200-1800 film ABD dışında çekilmeye başlanmıştır
Location (mekan) pazarlaması, genel olarak turizmin geliştirilmesi için yapılan çalışmalar kapsamında görülmekte, mahalli idareler/eyaletler/ülkeler bu amaçla oluşturdukları kurumlarıyla bu işi profesyonelce yürütmektedirler. Ülkemizde Kültür ve Turizm Bakanlığı turizm pazarlamasına ve geliştirilmesine önemli yatırımlar yapmakta, reklam ajansları kanalıyla tüm dünyada Türkiye'nin destinasyon olarak tanıtılması ve pazarlanması için büyük meblağlar harcamaktadır. Turizmi 12 aya yaymak, turizmi çeşitlendirmek ve turizm gelirlerini maksimize etmek politikaları düşünüldüğünde film sektörünün ve yabancı film yapımlarının ülkemizde gerçekleşmesinin Türk turizmi açısından taşıdığı önem daha da iyi anlaşılacaktır.
Bununla beraber dünyada Film sektöründe lokasyon pazarlanması ve bu işlemlerin organizesi, ülkelerin mahalli ve ulusal düzeyde örgütlenen özerk film komisyonları kanalıyla icra edilmektedir. Türkiye'de film sektörünü yurt dışında profesyonel olarak temsil edecek ve pazarlayacak böyle bir yapı henüz oluşturulmamış durumda idi. Türkiye'de film çekmek isteyen, film çekimi konusunda yardım ve hizmet talebinde bulunan, partner firma bulmak isteyen potansiyel yatırımcıların ulaşabilecekleri, ilk kontak pozisyonunda profesyonel bir yapı maalesef ülkemizde mevcut değildi.
İşte bu gereksinimden yola çıkarak Türk Film Komisyonu Derneğini kurmuş bulunmaktayız.
Dernek kuruluşumuz ve faaliyetlerimiz gerek sosyal medya aracılığıyla ve gerekse basın yayın organları kanalıyla sinema ve turizm endüstrileri başta olmak üzere yoğun bir şekilde duyuruldu ve bunun sonucunda pek çok yayın organında haber yapıldı. "