Turizm sektörünün yıllardır özlediği bir konu var: Yaz sezonunun uzatılması. Ekim-Kasım aylarının da hareketli geçmesi.
İşte bu konuda bir gelişme oldu.
Bir Alman tur operatörü daha sezonu uzatacak adımı attı.
Sezonu uzatacak adımları biz de atmalıyız
Yunanistan Mayorka adası ile sezonu 12 aya yayıyor.
Bir Bodrum da sezon niye uzamasın?
Antalya gibi tesis zengini bir turizm merkezi neden kış aylarında kapılarını kapatıyor?
Almanya'nın en büyük tur operatörü TUI'nin ardından beşinci büyük tur operatörü Alltours da Akdeniz'deki popüler destinasyonlarda sezonu kasım ortasından kasım sonuna kadar değişen sürelerde uzattı.
Orman yangınları, seller ve sık sık karşılaşılan aşırı hava olayları nedeniyle Akdeniz çanağında sezon dışı dönemler de giderek daha önemli hale geliyor. Bu nedenle Düsseldorf merkezli tur operatörü Alltours da tıpkı TUI gibi, Akdeniz'deki popüler destinasyonlarda sezonu kasım ortasına kadar uzatma kararı aldı.
Sezonu Yunan Adaları'ndan Girit'te 24 Nisan'a, Rodos'ta 9 Kasım'a uzatan Alltours, bu destinasyonlara Condor veya Aegean Airlines ile Düsseldorf, Frankfurt ve Münih'ten uçuşlar yapmaya devam edecek.
Öte taraftan Alltours, İspanya'nın Balear Adaları'na bağlı Mayorka adasına ise 12 ay kesintisiz operasyon yapacak. Şirket, Balear Adaları'nda 12 ay operasyona müsait bir turizm alt yapısı olduğuna dikkat çekiyor.
Alltours'un kış ve yaz dönemi için popüler destinasyonlarından biri de Türkiye. Bu nedenle şirketin programında yer alan otellerin büyük bölümü kasım sonuna kadar, bazıları ise kış döneminde bile rezerve eidlebilecek.
Antalya'ya dönük seyahat seçeneğini artırmak isteyen Alltours, sonbahar döneminde bu şehre SunExpress ile Almanya, Avusturya ve İsviçre'nin 17 havalimanından 300 ek sefer planladı.
Türkiye turizm alanında rakipsiz bir ülke. Kaynaklarını da iyi kullanmak durumunda.
SunExpress CEO’su Max Kownatzki, Almanya’da düzenlenen turizm sektörünün önde gelen etkinliklerinden fvw | TravelTalk Kongress 2024’te, Türkiye’nin global turizm sektöründeki önemine dair değerlendirmelerde bulundu.
Türkiye’nin rakipsiz bir pazar olduğunu ifade eden Max Kownatzki’nin açıklamaları şu şekilde:
“Türkiye, turizmde sunduğu yüksek değerin yanı sıra kültür, spor ve gastronomi alanlarında sunulan çeşitlilik açısından da rakipsiz olmaya devam ediyor.
FTI Touristik'in iflasının Türkiye pazarı üzerinde bir etkisini hissetmedik. Aksine, Türkiye, uzun yıllardan beri istikrarlı bir şekilde büyüyen bir pazar olarak öne çıkıyor.