TSK'nın Afrin'de başlattığı "Zeytin Dalı Operasyonu" devam ederken, kafalardaki soru işareti şu:

"Bu operasyonlar Türk turizmini etkiler mi?"

Kültür ve Turizm Bakanı Numan Kurtulmuş yaptığı açıklamada bu soruya yanıt veriyor: "Operasyonlar turizmimizdeki hareketliliği etkilemeyecektir" diyor. Son aylarda özellikle Almanya, İngiltere gibi ülkelerdeki rezervasyonları da buna örnek gösteriyor.

Bakan Kurtulmuş'un açıklamasına bakalım:

"2016- 2017'de neredeyse dip yapmış turizm sektörümüzün 2017'de olağanüstü büyük bir hızla dönüş yapmış olması, yeniden eski rakamlarına doğru yükselmiş olması sevinç vericidir. 2017'de 32,4 milyon turist Türkiye'ye geldive yaklaşık 26 milyar dolar turizm geliri elde ettik. 2018 turizm yılında bu rakam en az ikiye katlanacak, umutluyuz."

Turist sayısında rekorun 2014'te olduğunu belirten Kurtulmuş, yeni turizm sezonu için de şu açıklamayı yapıyor:

"Bu yıl, 2014 yılını zorlayacağımızı, hatta geçeceğimizi ümit ediyorum. 38 milyona yakın turist hedefimiz var, bunun 30 milyar dolara yakın gelir bırakmasını ümit ediyoruz. 2018 yılıyla ilgili olarak gerek Almanya'da gerek İngiltere'de, Rusya'da, Ukrayna'da ve diğer ülkelerden geri dönüşler fevkalade iyidir. Ortalama geçen yıla göre erken rezervasyonlarda yüzde 40 itibarıyla bir artış var. Bu da önümüzdeki sezon iyi bir turizm sezonunu geçireceğimizi ortaya koyuyor."

Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Yurtdışı Temsilcisi Hüseyin Barener, bir açıklama yaptı. Erken rezervasyon kampanyalarının Almanya'da tüm hızıyla devam ettiğini, şu anda verilerin 2018 yılında Alman turist sayısında ciddi artışa işaret ettiğini söyledi. Bu açıklama hiç kuşkusuz sevindirici ve umut vericidir.

Alman tur operatörlerinin Türkiye'ye yönelik erken rezervasyonlarında yüzde 14 ila yüzde 40 arasında artış olduğu ifade ediliyor. En çok satışın Side, Lara, Belek, Dalaman, Bodrum, Alanya, Kemer ve Kuşadası'ndaki tesislere yönelik yapıldığı da vurgulanıyor.

Turizm Bakanlığı bu yıl Troia'nın tanıtımı üzerinde yoğunlaşacak. Bakan Kurtulmuş, zaten tanıtım eksikliklerimizin de giderilmesi ile yeni adımların atılabileceğini ve bunun da gelen turist sayısını artıracağını söylüyor.

"Troia Yılında çok sayıda etkinlikle hem Troia'yı Türkiye'nin içerisinde hem de özellikle uluslararası camiada tanıtacağız. Troia'nın tanıtımı üzerinden de Türkiye'nin çok daha iyi tanıtılması. Türkiye'ye karşı son zamanlarda artırılan Türkiye karşıtlığını bertaraf edecek önemli bir tanıtım atağına geçiyoruz. Onun için 2018 Troia Yılının hayırlı uğurlu olmasını temenni ediyorum. Yaz aylarında Sayın Cumhurbaşkanımızın katılımıyla açılışını yapacağımız Troia müzesini ziyaret ettik. Son düzenlemeleri yerinde inceledik. İnşallah orası da Türkiye'nin en değerli, en önemli müzelerinden birisi olacak. Burada çok sayıda Çinli misafirimiz ile karşılaştık. Burası da ören yeri olarak Türkiye'nin önemli ören yerlerinden birisi. 1970'li yıllarda yapılmış Truva atının bir benzerinin önünde ve eski tarihi kalıntıların olduğu ören yerinde güzel bir mekan burası. Burası da Türkiye'nin turizmine önemli bir katkıda bulunacak. Biz yeni dönemde hem Türkiye'nin kültürel birikimini, turistlik, coğrafi güzelliklerini bütün dünyaya tanıtmak için ürünlerimizi çeşitlendirme stratejisi güdüyoruz. Yani sadece deniz kum güneş değil, kültür turizmi, doğa turizmi spor, sağlık turizmi gibi alanlarda gastronomi gibi alanlarda yeni ürünler ortaya koyma mücadelesi veriyoruz. Ama aynı zamanda da pazar çeşitlendirmeye çalışıyoruz. Özellikle bildiğimiz geleneksel pazarlarımızın yani Avrupa pazarlarımızın Ruslar, Almanlar, İngilizler ve diğerlerinin yanında Hindistanlı, Güney Koreli, Endonezyalı, Japonyalı ve Malezyalı, Çinli özellikle bu 6 ülkeyi sayıyorum çünkü bu ülkelerin nüfusu dünya nüfusunun yarısı ve son derece zengin bir bölge. Bu bölgeden gelecek olan çok sayıda misafiri ağırlamak üzere Türkiye'de yeni bir strateji belirledik. Geçtiğimiz sene 2017 yılında Türkiye turizmi çok hızlı bir toparlanma içerisine girilmiştir. 32 milyon turist geçtiğimiz yıl Türkiye'ye geldi. Yaklaşık 26 milyar dolar turizm geliri elde ettik. Bu yıl bunun çok daha üstüne geçeceğiz. 2019 yılında da Türkiye rekor kırdığımız bir yıla şahit olacak. Her vesile ile Türkiye'nin farklı yerlerindeki değerlerimizin tanıtılması için çabaları artırıyoruz"

Temenni etmek ve beklenti içinde bulunmak ayrı, gerçekler ayrı şeylerdir. Türkiye, turizmde iyi bir noktada değil. Öncelikle AB ile ilişkilerimizi düzeltmek, içerideki sorunları bitirmek gerekiyor.

Turizmde Türkiye'nin önünü tıkayan nedenler bellidir. Biz, öncelikle bunların çözüme kavuşması gerektiğini anımsatmak istiyoruz.