Turizmde önde olan ülkeler yaz- kış hizmet veriyor. Türkiye de yıllardır turizmin kış aylarına sarkmasını bekliyor. Önce Ekim ve daha sonra da Kasım aylarına kadar sarkma yaşanıyor. Sezonun daha da uzaması bekleniyor.

TUİ ‘nin hedefi, yoğun yaz aylarını tercih etmeyen tatilcilere daha sakin bir atmosfer, cazip fiyatlar ve elverişli hava koşulları sunmak olarak ortaya çıktı. Üstelik tatil yarı fiyatına gelecek.

Şirket, ayrıca büyük ölçüde keşfedilmemiş olan şehir tatillerini ekim-kasım ayları için önemli bir büyüme fırsatı olarak değerlendiriyor

Dünyanın önde gelen tur operatörlerinden TUI, Türkiye ve Yunanistan’da yaz sezonunu Kasım ayına kadar uzatma kararı aldı. Şirketin CEO’su Sebastian Ebel, iklim şartlarının uygunluğuna ve güçlü talebe dikkat çekerek, “Bu dönemde Yunanistan ve Antalya’da hava muhtemelen çok iyi olacak. Otellerle sürekli iletişim halindeyiz ve kendimizi bu çabanın ilham kaynağı olarak görüyoruz” dedi.

TUI, Ekim ve Kasım aylarında da otellerin açık kalabilmesi için yerel işletmelerle görüşmelerini sürdürüyor. Şirketin hedefi, yoğun yaz aylarını tercih etmeyen tatilcilere daha sakin bir atmosfer, cazip fiyatlar ve elverişli hava koşulları sunmak.

Ebel’in paylaştığı verilere göre, 2025 yaz sezonu için Birleşik Krallık pazarında satışlar şimdiden yüzde 89’a ulaştı. Grup genelinde ise ekim ayını kapsayan yaz döneminde satış oranı yüzde 90’a yaklaştı.

Şirket, ayrıca büyük ölçüde keşfedilmemiş olan şehir tatillerini ekim-kasım ayları için önemli bir büyüme fırsatı olarak değerlendiriyor. İklim değişikliğiyle birlikte uzayan iyi hava dönemlerinden faydalanmayı hedefleyen TUI, Türkiye ve Yunanistan’ı yalnızca yaz aylarında değil, sonbaharda da cazip destinasyonlar arasında konumlandırmayı planlıyor.

Bu arada büyük sorun olan personel açığı da kapatılıyor.

Turizm sektöründeki kalifiye personel eksikliği, seyahat acentelerini endişelendirmeye devam ediyor. Pandemi öncesine kıyasla stajyer sayısı hala düşük seviyede ve çok sayıda pozisyon boş durumda. Bu soruna çözüm getirmek isteyen TUI Travel Star, yeni iş portalı Urlaub-mache-ich-beruflich.de’yi hayata geçirdi.

Portal, üye acentelere ücretsiz ilan yayınlama imkanı sunuyor. Hazır şablonlardan seçim yaparak ekip fotoğrafı eklenebiliyor, ilanlar indirilebiliyor ve sosyal medya kanallarında paylaşılabiliyor. Ayrıca, işin kapsamı, kariyer olanakları ve sektördeki gelişim fırsatlarına dair detaylı bilgiler de yer alıyor.

TUI Travel Star Genel Müdürü Klaus Wilmsmeier, bakın bu konuda neler diyor.

“Şu anda seyahat acentelerinde personel açığını kapatmaktan daha önemli bir görev yok. Bu platform, yeni stajyerler, sektöre farklı alanlardan gelenler ve deneyimli çalışanlar için doğrudan bir buluşma noktası olmanın yanı sıra turizmdeki işin ne kadar çeşitli ve cazip olduğunu da gösteriyor.”

Turizmde personel açığının kapatılması aynı zamanda işçi çalıştırılması konusunda atılmış önemli bir adım olarak da değerlendiriliyor.