Bizim konserleri iptal ettiğimize bakmayın dünyada konser turizmi hızla yayılıyor. Konser dinlemek için milyonlar yer değiştiriyor. Milyarlarca dolar da bırakıp gidiyorlar. Konserlerde yan sektör de kazanıyor. Özetleyecek olursak konser turizmi resmen para basıyor.

Bunları biliyor ve yaşıyoruz. Artık konserlere daha babacan davranma zamanı geldi. Dünya konserlerle iç içe yaşarken biz bundan kendimizi niye dışarıya atıyoruz?

Şu konuyu bir türlü çözemedik:

Niçin konserleri iptal ediyoruz? Kaldı ki konseri verecek olanlar dinleyicileri kendileri buluyor. Devlete bir yük yok. Gelirden de devlete vergi ödüyorlar. Yine de konserleri iptal oluyor. Turizmin bir parçası olan konser turizmi bu kadar para bırakıyorsa oraya bir nokta koymak gerekiyor.

Kendini ifade etmek: Sosyal medya seyahat rezervasyonlarını yönlendiriyor. Gezginlerin yüzde 75'inden fazlası seyahatle ilgili canlı yayınları izlediklerini söylüyor. Bazı pazarlarda izleyiciler canlı yayınlardaki bağlantılar üzerinden doğrudan seyahat rezervasyonu yapıyor. Burada yapay zekadan faydalanılıyor.

Amaçlı Seyahat: Seyahat edenler, daha düşünceli bir keşif anlayışı ile kültürel deneyimlere giderek daha fazla ilgi duyuyor. Google'da “Japon çay seremonileri” aramaları yıllık bazda yüzde 53 artış gösterdi. Türkiye’de de azı ilginç gösteriler sergileniyor.

İyileşmek için seyahat: Sağlık seyahatleri, fiziksel zorluklar ve yenileyici bir keyif kombinasyonuna dönüşüyor. “Golf ve spa tatil köyleri” aramaları yıllık bazda yüzde 300, “kayak ve spa” paketleri ise yüzde 250 artış gösterdi.

Bağlantı Kurmak için Seyahat: Seyahat artık tek başına yapılan bir aktivite değil, paylaşılan bir deneyimdir. Arkadaşlar, aileler ve hayran toplulukları, konserler ve spor etkinlikleri gibi önemli seyahat motivasyonlarıyla insanların nereye gideceklerini etkiliyor.

Yarının Seyahati: Tüketicilerin seyahat planlamada teknolojiyi kullanma konusundaki güveni arttıkça, yapay zekâ gibi teknolojiler yardımcı pilot görevi görmeye başlamıştır. “Seyahatimi planlamama yardım et” aramaları yıllık bazda yüzde 190 arttı. Yapay zekâ burada da karşımıza çıkıyor.

Yapay zekanın etkisi: İnsanların dünyayı keşfetme şekilleri zenginleşip değişiyor. Gemini, aramada AI Modu ve Google Çeviri gibi Google'ın yapay zekâ araçları, insanların planlama ve karar verme süreçlerinde yardımcı olan seyahat işbirlikçileri olarak ortaya çıkıyor.

Tek platformdan 24 farklı dil seçeneğiyle 39 ülke ve bölgede, 35 yerel para biriminde uluslararası seyahat hizmetleri sağlayıcısı olan Trip.com, dünyanın dört bir yanındaki 220 ülke ve bölgede 3.400 havalimanını kapsayan 600'dan fazla hava yolu ve 1,7 milyondan fazla otelle çalışıyor.