Gözümüzü hep Antalya, Bodrum gibi tatil yörelerine çeviriyoruz. Halbuki Kapadokya gibi bizi daha iyi tanıtan ve yücelten yerlerimiz de var.
Kapadokya aynı zamanda Uzakdoğu ülkelerce de büyük ilgi görüyor. Bu yöreye şimdi daha sıkı yatırımlar yapılıyor. Çekim gücü giderek artan Kapadokya şimdi lüks ile birleştiriliyor.
Charter uçaklarının artık Kapadokya’ya yöneleceği de dile getiriliyor.
İspanya'nın önde gelen turizm gruplarından biri olan ve 30’dan fazla ülkede 303 oteliyle hizmet veren Barceló Hotel Group, İstanbul ve Ankara’dan sonra Türkiye’deki dördüncü otelini Kapadokya’da açtı. Grup, Türkiye’ye yapacağı toplam doğrudan yatırım hedefini 100 milyon euronun üzerine çıkarmayı planlıyor.
Barceló Hotel Group Türkiye Genel Müdürü Hasan Ekmen, Kapadokya’daki 5 yıldızlı Barceló Cappadocia otelinin açılışında, şunları söyledi:
“Türkiye’de 26 yıldır faaliyet gösteriyoruz. Bu süre zarfında toplam 70 milyon euro yatırım yaptık. Hedefimiz, 4 yıl içinde bu rakamı 100 milyon euronun üzerine çıkarmak. Antalya, Bodrum ve İzmir gibi turizm merkezlerinin yanı sıra Gaziantep, Mardin ve Konya gibi tarihi ve kültürel açıdan zengin şehirler de radarımızda.”
Barceló Cappadocia, mimari tasarımıyla dikkat çekerken, 2024 yılında Ortadoğu’da açılan en büyük 15 otel arasında 4'üncü sırada yer aldı. Ekmen, “Kapadokya’nın otantik dokusunu modern lüks ile birleştirerek misafirlerimize unutulmaz bir deneyim sunuyoruz. Sürekli artan çeşitlilik ve hizmet kalitemizle bölgenin tanıtımına büyük katkı sağlayacağız” dedi.
Barceló Hotel Group, Avoris Seyahat birimi aracılığıyla Avrupa, Ortadoğu ve Asya’dan charter uçuşlar düzenleyerek Kapadokya’ya daha fazla turist getirecek.
Barceló Cappadocia, bölgenin geleneksel dokusunu yansıtan doğal malzemelerle tasarlandı. Özellikle Kapadokya’nın en büyük SPA merkezine sahip olan otel, konforlu odaları, yüzme havuzları, fitness merkezi ve panoramik manzara sunan alanlarıyla dikkat çekiyor.
Ekmen, otelin 70 farklı milliyetten misafir ağırladığını belirterek, “Kapadokya’nın büyüleyici atmosferinde misafirlerimize en iyi hizmeti sunmaya devam edeceğiz” ifadelerini kullandı.
Fransız turistlerin her geçen yıl daha çok ilgi gösterdiği Kapadokya’ya şimdilerde Japonya’dan Kore ve Çin’den de talep var.
Yurt dışından Türkiye’ye yapılan turizm yatırımları 51 milyon dolar olurken, yurt dışına giden turizm sermayesi ise 114 milyon dolar oldu.
Merkez Bankası (TCMB) tarafından yayınlanan verilere göre, 2024 yılının ocak-ekim döneminde Türkiye’de konaklama ve yiyecek hizmeti faaliyetlerine (turizm) yurt dışından yapılan doğrudan yabancı sermaye yatırımı, 51 milyon dolara ulaştı.
Turizm Databank’ta yer alan habere göre, yurt dışına giden doğrudan turizm sermayesi ise yüzde 119,2 artarak 114 milyon dolar oldu.
Diğer yandan Türkiye’nin seyahat geliri 2024 yılının on ayında yüzde 10,3 artışla 48,7 milyar dolar seviyesine çıktı. Bu dönemde seyahat gideri ise yüzde 8 düşerek 5,9 milyar dolara indi.