Oteller her şey dahil sistemin iyi işlemediği görüşünde birleşiyor.  Bazı işletmeler sistemden alkolü kaldıra bırakacaklarını da söylüyor.

Schmetterling International CEO’su Ömer Karaca, halihazırda önerilen ‘her şey dahil hafif’ paketlerin fiyat sorununu çözmediğini ifade etmediğini söylüyor.

Karaca, halihazırda önerilen ‘her şey dahil hafif’ paketler seçeneğine karşı isteksiz. “Bu, fiyatlar sorununu tamamen çözmüyor” diyerek sorunun toplam maliyetler olduğunu iddia etti.

Mısır veya Bulgaristan gibi diğer destinasyonlara ilgi duyan talepte bir azalmaya neden olmasından sıkıntı yaşanabilir.

Ancak şu unutulmasın:

Özellikle Rus turist hem her şey dahil hem de lüks otellerden vaz geçmiyor.

Her şey dahil kaldırılırsa bugünkü rezervasyonlar devam edebilir mi?

29 Avrupa ülkesine dağılmış 4 binden fazla ortak seyahat acentasına sahip bir ağ olan Schmetterling International CEO’su Ömer Karaca, hızla artan fiyatlar nedeniyle Türkiye’nin yasaklayıcı bir tatil destinasyonu haline gelme riski konusunda ciddi bir uyarı yayınladı.

Ağın Antalya’daki kongresi sırasında, Ömer Karaca, satışların şu anda büyük bir hız sürdürmesine rağmen, etkinin uzun vadede hissedileceğine inandığını ve “talep düşmeden ve çok geç olmadan” harekete geçilmesi çağrısında bulunduğunu belirtti.

Türkiye’nin, kendi görüşüne göre sadece münferit durumlarda işe yarayan birinci sınıf bir destinasyona geçiş yapmak için çok hızlı bir şekilde çalıştığına inanıyor. Buna ek olarak, otelcilerin kendi kaliteleri veya hedef kitleleri olmadan rekabete dayalı fiyatları baz almalarından ve bunun da Mısır veya Bulgaristan gibi diğer destinasyonlara ilgi duyan talepte bir azalmaya neden olmasından üzüntü duyuyor.

Karaca, halihazırda önerilen ‘her şey dahil hafif’ paketler seçeneğine karşı isteksiz. “Bu, fiyatlar sorununu tamamen çözmüyor” diyerek sorunun toplam maliyetler olduğunu iddia etti.

Karaca, Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy ile yaptığı görüşmeden sonra şunları söyledi:

“Türkiye’nin zengin doğasını, tarihini ve kültürel hazinelerini daha geniş kitlelere ulaştırmak ve sürdürülebilir turizm uygulamalarını teşvik etmek için çalışıyoruz. Önümüzdeki yıllarda Türkiye’nin Alman turistler için daha da cazip olacağından eminiz.”