Uzun zamandır turizm konusunda çalışma yapan Çinliler şimdi de yatak kapasitelerini yapay zekâ ile geliştirecekler. Anlaşma kapsamında Marriott, Alibaba Cloud’un altyapı ve veri ürünlerini kullanarak yapay zekâ çağında güçlü bir teknolojik temel oluşturacak.

Yapay zekâ konusu giderek yaygınlaştırılıyor. Çinliler de yapay zekaya sarıldı. Dünyanın dört bucağında yapay zekâ kullanılıyor. Demek ki bunun bir faydası var. Çinliler de turizmden önemli gelir bekliyor. Rusya ile karşılıklı vizelerin kaldırışı ile hareketlilik de başladı.

Gelen haberler Rus turistlerin Çin’de fazla harcama yapmadıklarını gösteriyor. Özetle tam anlamı ile fiyasko.

Uygulama tarafında Marriott, Alibaba’nın Tongyi büyük dil modellerini entegre ederek akıllı müşteri hizmetleri ve pazarlama süreçlerini geliştirecek. İki şirket ayrıca yapay zekâ odaklı uygulamaları desteklemek ve otel senaryolarında kullanıcı deneyimini iyileştirmek için bir inovasyon çerçevesi oluşturacak.

Alibaba Group ve Marriott International, Çin’in konaklama sektöründe yapay zekâ uygulamalarını geliştirmeyi hedefleyen stratejik bir yapay zekâ ortaklığı duyurdu. İş birliği; bulut altyapısı, yapay zekâ inovasyonu ve dijital deneyim alanlarına odaklanarak tüketicilere kişiselleştirilmiş ve yüksek kaliteli seyahat deneyimleri sunmayı amaçlıyor.

Bu da şirketin iş büyümesini ve operasyonel verimliliğini artıracak. İlk aşama Çin pazarını kapsayacak, ilerleyen dönemlerde ise daha geniş bir iş birliği alanına yayılması planlanıyor.

2026 yılına kadar, Marriott’un Fliggy’deki amiral mağazasında ilk pilot yapay zekâ aracısının devreye girmesi; kişiselleştirilmiş rota önerileri sunması ve rezervasyon verimliliği ile dijital etkileşimi artırması bekleniyor. Böylece hizmet anlayışı “tepkisel yanıt” tan “proaktif öngörü” ye dönüşecek.

Bu arada Marriott, resmi kanallarındaki rekabet gücünü artırmak için Alibaba ile tedarik zinciri iş birliğini derinleştirecek. Böylece Fliggy’deki Marriott amiral mağazası ile Marriott Bonvoy uygulamasında fiyatlandırma, avantajlar ve üyelik hizmetlerinin tutarlılığı sağlanacak.

2017’deki ortak girişimlerine dayanarak iki şirket; akıllı pazarlama girişimlerini ilerletmeyi, yeni dağıtım kanallarını genişletmeyi ve Çin seyahat pazarında yeni büyüme fırsatları keşfetmeyi sürdürecek.

Çinli yetkililer turizme daha açmadıkları yerlerden söz ediyor. “Yeni yerleri açarsak ülkeye turist yağar” diyorlar. Merak konusu: Çin’de turistler için açılmayan eserler ne içeriyor? Hangi yörede ne var? Bunların açıklanmasını bekliyoruz.