Geçen turizm sezonunda Türkiye’nin en büyük rakibi İspanya’nın Türkiye’ye 1 milyon turistle fark atmış olması sorgulanıyor.

Hemen yanıtlayalım:

Bunun iki nedeni var.

Birincisi İspanya AB (Avrupa Birliği) üyesi. Avrupalılar kendi birliklerinin ayakta kalması için çaba gösteriyor. Kendi içlerinde de turist faaliyetlerine hız veriyorlar.

İkincisi pandemide İspanya kısa zaman içinde toparlandı. Türkiye bu alanda da geç kaldı.

Bugüne bakacak olursak:

İngiltere’den uçaklar dolusu turist yağıyor. Antalya ve Bodrum Ekim-Kasım aylarında adeta şenlenecek.

2021 yılında rakiplerine göre daha iyi performans gösteren Türkiye turizm sektörü, temmuz ayına kadarki süreçte İspanya ve İtalya’nın önüne geçerek Akdeniz çanağının en fazla turist ağırlayan ülkesi olmuştu.

İlk 8 ayda Türkiye’ye 1 milyon fark attı ama bunun nedenlerini de görmek ve okumak gerekiyor.

Ancak Ağustos ile birlikte durum değişti.

Pandemi öncesinde Akdeniz çanağının açık ara en büyük destinasyonu olan İspanya, Ağustos ayında yeniden liderliğe yükseldi. 8 aylık dönemde İspanya 15 milyon ziyaretçi sayısına ulaşırken, Türkiye 14 milyonda kaldı.

Ağustos ayında 5 milyonu aşkın turist ağırladı. Fransa ve İtalya ağırlıklı turist İspanya’nın yüzünü güldürdü.

Açıklanan verilere göre, Ağustos ayında İspanya’ya giden ziyaretçi sayısı bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 128 artarak 5 milyon 194 bin oldu. Ağustos ayında İspanya’ya en çok turist gönderen ülke 1 milyon 291 binle Fransa olurken, onu 714 binle İngiltere, 677 binle Almanya, 413 binle Hollanda ve 309 binle İtalya takip etti.

En çok turist Fransa’dan aktı.

Ocak-Ağustos arasındaki 8 aylık dönemde İspanya’ya giden ziyaretçi sayısı ise yüzde 24 artışla 15 milyon 8 bin olarak gerçekleşti. 8 aylık dönemde İspanya’ya en çok turisti 3 milyon 352 bin ile Fransa oldu. Fransa’yı 2 milyon 554 binle Almanya, 1 milyon 543 binle Hollanda ve 883 binle İtalya takip etti.

TUI İngiltere, İngiliz hükümetinin yeni seyahat kararlarının ardından iptal edilen destinasyonları güncelledi.

Buna göre şirket, Mısır'da Şarm El Şeyh ve Jamaika operasyonlarını 16 Ekim'e kadar iptal etti. Şirket Cape Verde, Küba, Dominik Cumhuriyeti ve Meksika iptallerini ise 21 Ekim'e kadar uzattı.

Aruba, Avusturya, Bulgaristan, Kosta Rika, Marsa Alam (Mısır), İtalya'da Sardinya ve Sicilya, Florida, Calabria, İspanya'da Girona, Malta, Karadağ, Tayland ve Tunus'ta Amerika ve Girona'ya TUIfly ile yapılacak uçuşları 31 Ekim'e kadar iptal etti.

Öte yandan, TuIfly harici uçuşlarla yapılan Avusturya, Hindistan, Endonezya, Kenya, Seyşeller, Tanzanya, Tayland, Trinidad ve Tobago, ABD ve Abu Dabi operasyonları da 31 Ekim'e kadar iptal edildi.

Türkiye destinasyonları geri döndü. Antalya ve Bodrum Ekim ve Kasım aylarında yoğun İngiliz turist ağırlayacak. Uçak seferleri de böylece yoğunluk kazanmış olacak.

TUI İngiltere, daha önce belirttiği üzere Antalya, Dalaman, Bodrum ve İzmir operasyonlarına ise 16 Ekim itibariyle başlıyor. Şirketin ayrıca Balear ve Kanarya adaları, Hırvatistan, Kıbrıs, Yunanistan'da 12 nokta, İtalya'da Napoli, Madeira ve Porto Santo, İspanya anakarasında Alicante, Malaga ve Reus, Fas, Portekiz ve St Lucia operasyonları planlandığı şekilde devam ediyor.

Özetleyelim:

Geçenlerde bu konuda bir yazı yazdık. Gelecek sezonda Türkiye’nin İspanya’yı geride bırakabileceğine değindik.

Çünkü İngilizler Türkiye’yi ve ülkemizde tatil yapmayı çok seviyor. Bu nedenle de gelecek sezon için yoğun bir rezervasyon akışı görülüyor. Almanya’dan geleceklerle birlikte Türkiye 10 milyon Avrupalı turiste ev sahipliği yapacak.

Küçümsenmemesi gereken bir rakam 8 milyon Rus turisti de buna eklediğimizde ağırlayacağımız turist sayısı aşağı yukarı ortaya çıkıyor. Buna diğer ülkelerden gelecek olanları da ekleyelim. Daha ne olsun.

Gelecek sezon hazırlıkları tüm hızı ile devam ediyor. Bu sezonu güçlükle ayakta durarak karşılayan sektör temenni ediyoruz önümüzdeki sezonda bunun acısını fark atarak çıkaracaktır.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.