Dünyanın en büyük bor rezervleri Türkiye'de bulunmaktadır. Dünyanın toplam bor rezervinin 1.2 milyar ton olduğu tahmin edilmektedir. Bunun %63'ü Türkiye'dedir. Türkiye'nin rezervleri dünya bor talebini 400 yıl karşılayabilecek düzeydedir. ABD ve Rusya'daki rezervlerin ise ancak 70 yıllık ihtiyacı karşılayabileceği söylenebilir.

Bor, temizlik maddelerinden uzay teknolojisine kadar yayılan ve çok geniş bir alanda kullanılan bir maddedir. Borun ileri teknoloji gerektiren endüstriyel alanlarda kullanılmasının gittikçe artması, borun bir hammadde olarak kullanılmasını ve değerini daha da artırmaktadır. Türkiye'nin bilinen bor yataklarını Bigadiç - Balıkesir (kolemanit,üleksit), Kırka - Eskişehir (tinkal), Emet - Kütahya (kolemanit), Kestelek - Bursa (kolemanit, üleksit, probertit) oluşturmaktadır.

Başta söylediğim gibi Petrol, Doğalgaz zengini değiliz ancak dünya bor rezervinin %63'ü elimizde ve dünya bor talebini 400 yıl karşılayabilecek rezerve sahibiz. Ancak " Bor madeni" kamuoyunda pek bilinmiyor petrol ve doğalgazın marka değeri altında eziliyor. Ülkemizde belirli dönemlerde Bor Madeni ile ilgili haberler ve makaleler yayınlanmasına rağmen pek işe yaramıyor.  O zaman aklımıza şu soru geliyor. Dünyanın tüm enerji kaynaklarını kendi elinde tutmak isteyen bu uğurda böl, parçala, yönet yöntemiyle verimli topraklara göz diken ABD ile rakibi Rusya'nın bilinçli bir politikası olabilir mi ?

Bu arada bor madeninden bahsetmişken bir haberi sizlerle paylaşarak yazımı sonlandırayım. Türk Standardları Enstitüsü, kendi kuruluşu olan ICAS ( Uluslararası Uygunluk Değerlendirme Servisi A.Ş ) ile birlikte G. Kore'de Eti Maden adına üçüncü taraf gözetim işi yapıyor.

TSE& ICAS  Eti - Madenin müşterilerine ihraç ettiği borik-asitin elekleme işleminin doğru yapılıp, yapılmadığı, aylık hangi miktarlarda ürün girdi ve çıktısının yapıldığı noktasında tarafsız bir üçüncü göz olarak hizmet sunuyor. TSE & ICAS tarafından hazırlanan raporlar TSE portalında yayınlanıyor. Eti-Madenin G. Kore'ye yaptığı ihracat TSE & ICAS markası güvencesinde müşteriye ulaşıyor.