Gelişmiş ülkelerde teknoloji ilerledikçe üretim verimli bir şekilde artış gösterirken, ülkemizde ise tam tersi durum söz konusu teknoloji ilerledikçe tüketim artış gösteriyor. Ülkemiz sosyal medya kullanımında dünyada ilk 3 ülke arasında iken, yazılım üretme alanında ise ilk 10 ülke arasında bile değil.

TÜİK verilerine göre ülkemizde 15-24 yaş arası genç nüfus oranı 12 milyon 899 bin 667 kişiyi bulurken bu oran Türkiye nüfusunun yüzde16,4'üne denk geliyor. Ülke nüfusu içerisinde ciddi bir orana sahip bu grubun maalesef üreten değil tüketen bir gençlik olduğunu üzülerek söylemek istiyorum. Gençlerimizi üretime teşvik etmeli bu yönde yetiştirmeliyiz. Sosyal Medyayı üretime yönelik kullanmalarını sağlamalıyız bu ortamı gençlerimize oluşturmalıyız. Bir fikir üretmenin, insanlığa faydalı bir eser ortaya çıkarmanın faziletlerini anlatmalıyız.

Tüketen değil, üreten bir gençlik bizi güçlü bir geleceğe taşıyacaktır. 2023, 2053, 2071 lider ülke Türkiye diyoruz ancak bu hedefler için ne yapıyoruz. Tüketim toplumu olmaktan kurtulmadan bu hedeflere ulaşma şansımız yok. Çalışacağız, üreteceğiz hep birlikte güçlü Türkiye'yi inşa edeceğiz.

"Dijital Dönüşüm Güçlü Türkiye"

Sosyal medya kullanımında dünyada ilk üçe giren gençliğimiz neden yazılım üretme alanında ilk 10 ülke arasına giremiyor. Geleceğimiz için güçlü ve üreten bir Türkiye için dijital bir dönüşüme ihtiyaç duymaktayız. Bu bağlamda; 12-14 Mayıs 2017 tarihleri arasında İstanbul Lütfi Kırdar Kongre Merkezinde 5. Genç Türkiye Zirvesi düzenlenecek. Genç Türkiye Zirvesi bu yıl T.C. Gençlik ve Spor Bakanlığı, Türkiye İhracatçılar Meclisi, İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Yıldız Teknik Üniversitesi ve Hasan Kalyoncu Üniversitesi stratejik ortaklığı ile gerçekleştirilecek.

Genç Türkiye Zirvesi; ülkemizin toplumsal sorunlarına bilimsel açıdan yaklaşmak ve gelecek hedeflerine katkı sağlamak amacıyla 2013 yılından itibaren düzenleniyor. Her yıl ülkemizin 81 ilinden ve dünyanın 165 ülkesinden seçilmiş stratejik vizyon sahibi; yaklaşık 3000 genç bir araya getirilerek, onlara kendilerini geliştirme olanağı sağlanıyor. "Lider Ülke, Genç Türkiye" vizyonuyla 2013 yılında yola çıkan Genç Türkiye Zirvesi, 2014'te "İnovatif Düşün, Geleceği Yönet", 2015'te "Girişimci Genç, Güçlü Türkiye" ve 2016'da "Türkiye'nin Geleceği Bilgi Gençliği" sloganlarıyla Türk ve dünya gençlerine yön vermeye devam etti.

Her yıl güncel ve stratejik temaların işlendiği Genç Türkiye Zirvesi; 2017 yılında "Dijital Dönüşümü" esas alarak tasarlanmış. Bu yıl  "Dijital Dönüşüm Güçlü Türkiye" temalı zirveyi bende takip edeceğim. 15-24 yaş grubu içerisinde değilim Üniversiteyi bitirdiğim 16 sene oldu. Tüketim toplumundan üretim toplumuna dönüşmemize katkı sağlayacak her projenin içerisinde yer almak istiyorum. Bu bağlamda; 12 Mayıs 2017 Cuma günü (bugün) siz bu yazıyı okurken, tüketen değil, üreten gençleri görmek için heyecanla onların arasında olacağım.