İstanbul'da sürücülerin başı çekicilerle dertte

İstanbul'da her geçen gün artan araç sayısı birçok sorunu da beraberinde getiriyor. Bu sorunların başında ise park sorunu yer alıyor. Birçok sürücü araçlarını park edilmesi yasak alanlara park etmesiyle başları çekicilerle derde giriyor. İstanbul’da ortalama 9 dakikada turunu tamamlayan, bazı bölgelerde ise 5 dakikada bir araç çeken çekiciler neredeyse hiç kural tanımıyor.

İstanbul'da sürücülerin başı çekicilerle dertte

İstanbul'da her geçen gün artan araç sayısı birçok sorunu da beraberinde getiriyor. Bu sorunların başında ise park sorunu yer alıyor. Birçok sürücü araçlarını park edilmesi yasak alanlara park etmesiyle başları çekicilerle derde giriyor. İstanbul’da ortalama 9 dakikada turunu tamamlayan, bazı bölgelerde ise 5 dakikada bir araç çeken çekiciler neredeyse hiç kural tanımıyor.

09 Haziran 2017 Cuma 08:03
190 Okunma
İstanbul'da sürücülerin başı çekicilerle dertte

İstanbul'da bu aralar aşırı araç yoğunluğunun getirdiği park sorunuyla araçlarına park yeri bulamayan sürücülerin başı çekicilerle dertte. Birçok sürücü araçlarının gelişigüzel çekildiğini iddia ederken, uzmanlar çekicilerin bu işi ticari hale getirdiğini savunuyor. 

Günden güne artan araç yoğunluğu, İstanbul trafiğinde sorunları da beraberinde getiriyor. Hiç kuşkusuz kent trafiğinin en önemli nedenlerinden biri de sürücü hataları. Araç yoğunluğunun getirdiği park sorunuyla birlikte kuralları hiçe sayan sürücülerin olur olmaz yerlere park etmesi zaten dar olan sokakları geçilmez hale getiriyor. Sokaklarda kıpırdayacak yer bırakmayan bu ihlale karşı da çekiciler devreye giriyor.

Gazete Habertürk'ten Mustafa Şekeroğlu ve Uzay Kesmen'in haberine göre aracını park ettiği yerde bulamayan vatandaşlar, kendilerini bir anda yediemin otoparklarında ceza öderken buluyor. Bazı bölgelerde bir çekici turunu 9 dakikada tamamlarken, bazı yerlerde 5 dakikada bir araç çekiliyor.

GÜNLÜK 2-3 BİN ARASINDA ARAÇ ÇEKİLİYOR

İstanbul’da sayıları 150’yi bulan çekicilerin günde 2-3 bin arasında araç çektikleri tahmin ediliyor. Çekilen aracı otoparktan almak ise 197 TL’yi buluyor. Uzmanlar ise hatalı park eden araçları kilitleyen sistemin devreye konulması gerektiğini belirterek, çekicilerin, araçları kaldırırken trafiği tıkadıklarına dikkat çekiyor.

İddiaya göre, gün içinde İstanbul’un cadde ve sokaklarında vızır vızır gezen çekicilerin günlük araç çekme limiti bulunuyor. Örneğin, bir çekicinin görev yaptığı bölgede günlük en az 20 araç çekme zorunluluğu var. O rakamın altına inilmemesi gerekiyor. Her trafik çekicisinin hangi cadde ve sokaklardan araç çekecekleri de belli.

İSTANBUL'DA 113 OTOPARK BULUNUYOR

İstanbul’da araçlar 7’si Trafik Vakfı, 106’sı da İstanbul Polis Hizmetleri Geliştirme ve Destekleme Derneği’nin kontrolünde olmak üzere 113 ayrı otoparka çekiliyor. Yönetmeliğe göre, Trafik Vakfı tarafından görevlendirilen çekicilerde, her şoförün yanında bir trafik polisi bulunmak zorunda. Araçların çekilmesi kararını görevli trafik polisi veriyor. Önceden herhangi bir uyarıda da bulunmuyor. Ancak, memur çekilen her aracı fotoğraflamak zorunda. Çekicilerin bölgelere göre çalışma saatleri de değişiyor.

ÇEKŞCİLER KURAL TANIMIYORLAR

Şişli bölgesinde takibe aldığımız 5 araç çekicisinden neredeyse hiçbiri kural tanımıyor. Olabilecek en kısa sürede araç çekip zamandan tasarruf eden çekiciler, kırmızı ışıkta geçiyor, ters yönden giriyor, karşılarından gelen araca aldırış etmiyor. Çekiciler, trafik ışıklarında, otomobil kuyruğunun en önüne geçmekten de çekinmiyor.

‘DUR, ÇEKME’

Habertürk muhabiri, çekicilerle ilgili Taksim’de trajikomik bir sahneye de tanıklık etti. Hatalı park ettiği için aracı çekilen bir sürücü, son anda çekici üzerinde giden aracını görüp arkasından “Dur, çekme” diye bağırdı.

'İDDİALAR ASILSIZ'

Günlük araç kotası iddiasını emniyetin 106 otoparkından sorumlu olan Polis Hizmetleri Geliştirme ve Destekleme Derneği’nin İstanbul Oto Emniyeti Şube Müdürü Ünver Bayram’a sorduk. İddiaların asılsız olduğunu söyleyen Bayram, “Kesinlikle öyle bir şey yok. Trafik çekicileri ve görevli polis memurları hatalı park halindeki araçları çekerler. Bunun belli bir rakamı olmaz” dedi. Gelen tüm şikâyetleri dikkatlice incelediklerini söyleyen Bayram, “Bizim sorumlu olduğumuz otoparklarda herhangi bir eksiklik varsa gereği neyse yapıyoruz” diye konuştu.

TRAFİĞİN EN ÖNEMLİ NEDEN PARK İHLALİ

Trafik uzmanı Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı, İstanbul’daki trafik sıkışıklığının en önemli nedenlerinden birinin park ihlali olduğunu belirterek şunları söyledi: “Çekiciler, park ihlallerinin önlenmesi için uygulanan bir yöntem. Çekiciler kural ihlali yapıyor. Bu sorunun çözümü, elektronik denetim sistemine park denetimlerinin de entegre edilmesidir.”

‘TİCARİ HALE GELDİ’

Fahri Trafik Müfettişleri Derneği Başkanı Sami Güleçyüz, çekicilerin bu işi ticari hale getirdiklerini öne sürdü. Güleçyüz, şu bilgileri verdi: “Çekiciler, çektikleri aracın trafikte yarattığı olumsuz durumdan çok daha fazlasını yaratıyor. Mümkün olduğunca araç lastiklerini kilitleyerek yerinde bırakıp uygulamaya gitmek çok daha etkili olacaktır.” Türkiye Trafik Güvenliği Vakfı Onursal Başkanı Ekrem Bulgun da trafik çekicilerinin daha iyi eğitilmesi gerektiğini belirterek, “Şehir içerisindeki araç çekmelerin mutlaka trafik polisinin gözetiminde ve yine polisin kumanda ettiği trafik aracıyla olması lazım” diye konuştu.

HANGİ DURUMLARDA ARACINIZ ÇEKİLİR?

Trafik çekicileri, araçları Karayolları Trafik Kanunu’na göre çekiyor. Kanunun 60 ve 61.maddelerine göre duraklama ve park etmenin yasak olduğu yerler şöyle sıralanıyor:

- Trafik işareti ile duraklama ve park etmenin yasaklandığı yerler

- Otobüs, tramvay ve taksi durakları

- Yaya ve okul geçitleri ile diğer geçitler

- Kavşak, tünel, rampa, köprü ve bağlantı yolları

- Geçiş yolları üzeri

- Park etmiş araçların çıkmasına engel olacak yerler

- Yaya yolları

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.