Divriği Ulu Camisi, Anadolu Selçukluları döneminde inşa edilmiş ve bir kadın ile bir erkek tarafından yaptırılmış tek yapı olarak dikkat çekiyor. Taş işlemeli motifleri ise herkesi hayran bırakıyor.
UNESCO tarafından Türkiye’de koruma altına alınan ilk kültürel miras olan Divriği Ulu caminin 8 asırlık motifleri, “Bozkırda Yükselen Tarih Divriği Ulu Cami” projesi kapsamında hem belgeleniyor hem de takı tasarımlarına dönüştürülüyor. Bu takıların da her yerde büyük ilgi göreceği ifade ediliyor.
Sivas Olgunlaşma Enstitüsü, Anadolu’nun önemli mimari eserlerinden Divriği Ulu Camisi’nin eşsiz motiflerini takılara işleyerek gelecek nesillere aktarıyor. UNESCO tarafından Türkiye’de koruma altına alınan ilk kültürel miras olan caminin 8 asırlık motifleri, “Bozkırda Yükselen Tarih Divriği Ulu Cami” projesi kapsamında hem belgeleniyor hem de takı tasarımlarına dönüştürülüyor.
Proje kapsamında caminin tarihçesi, yapımını üstlenen kişiler, motiflerin anlamları ve çeşitleri araştırıldı. Ardından motifler vektörel olarak çizilerek kuyumculuk atölyesi başta olmak üzere çeşitli atölyelere gönderildi. Bu motifler, sekiz köşeli yıldız, hayat ağacı ve diğer tasarımlar dikkate alınarak küpe, broş, kolye ve benzeri aksesuarlara dönüştürüldü.
Ürünler, Sivas Olgunlaşma Enstitüsü ve Kültür-Sanat Merkezi bünyesindeki satış ofisinde ziyaretçilerin beğenisine sunuluyor. Ziyaretçiler, hazır ürünleri satın alabilir veya kendi tercihlerine göre özel sipariş oluşturabiliyor.
Sivas Olgunlaşma Enstitüsü Halk Bilimi usta öğreticisi Didem Gülle, projeyle ilgili yaptığı açıklamada, kısaca şu bilgiyi verdi:
“Divriği Ulu Cami üzerindeki motiflerin belgelenmesi ve gelecek nesillere aktarılması amacıyla bu projeyi başlattık. Motifler vektörel olarak çizildikten sonra takılara dönüştürüldü. İnsanlar bu takıları kullanmak, taşımak veya hediye etmek için büyük ilgi gösteriyor.”
Divriği Ulu Camisi, Anadolu Selçukluları döneminde inşa edilmiş ve bir kadın ile bir erkek tarafından yaptırılmış tek yapı olarak dikkat çekiyor. Baş mimar Muğis oğlu Ahlatlı Hürrem Şah’ın başka bir eseri bulunmuyor. Cami ve Darüşşifası üzerindeki 10 binden fazla motifin hiçbirinin birbirine benzememesi ve asimetrik yapısı, eseri dünya çapında eşsiz kılıyor.