Türkiye'nin Dünya Markası
THY'NİN BAŞARISI HARVARD'DA DERS OLDU...
Son yıllarda yaptığı başarılı hamlelerle hızla büyüyen ve dünya havayolu şirketleri arasında ilk sıralara giren Türk Hava Yollarının başarısı, ABD'deki dünyaca ünlü Harvard Üniversitesinde ders konusu oldu. Boston'daki Harvard Business School'da (HBS) "Turkish Airlines: Widen Your World" adı altında düzenlenen durum çalışmasında (case study) sunum yapan THY Genel Müdürü Temel Kotil, THY'nin başarıya uzanan hikayesini, vizyonunu ve geleceğe dair planlarını, Harvardlı öğrencilerle paylaştı. Farklı ülkelerden yaklaşık 60 öğrenciye ders veren THY Genel müdürü Temel Kotil; Küçük bir kamu şirketinin Avrupa'da son 5 yılın en iyi havayolu şirketi seçilmesini bir dünya markası olmasının hikayesini öğrencilere anlattı.
İsabetli reklam stratejisi başarıyı getirdi...
Türk Hava Yolları doğru yönetim politikaları ile büyüme kaydederken kazancının önemli bir bölümünü de reklam ve sponsorluk çalışmalarına ayırdı. Özellikle Amerikan Hollywood yıldızları ve NBA Yıldızları ile çekilen reklam filmleri Amerika'da ve tüm Dünya'da güvenilir bir dünya markası olmasına önemli katkılar sağladı. Ardından dünyaca ünlü futbol yıldızları ve kulüpleriyle yapılan sponsorluk anlaşmaları ve reklam filmleri THY markasını en üst noktalara taşıdı. Son olarak ABD'de izlenme rekorları kıran Süper Bowl finalinde verdiği reklam ile ABD medyasını sallayan THY Batman ve Süperman film reklamlarıyla Amerika kıtasında ve tüm dünyada konuşulan bir marka haline geldi. THY Avrupa'dan, Amerika'ya, Afrika'dan, Uzak doğuya dünyanın her bölgesinde tanınan güvenilir bir dünya markası oldu.
THY'nin bir kamu şirketi olarak havacılık sektöründe devrim yaparak dünya markası olması gurur verici. Artık yarışı içeride değil dışarıya taşımamız lazım Türkiye'den farklı sektörlerde dünya markaları çıkarmalıyız. Ortaya çıkacak yerli ve milli markalar Türkiye'yi bir dünya markası yapacaktır.