Türkiye ile İspanya arasındaki turizm alanında başlayan rekabette önümüzdeki sezon kilit rol oynuyor. Her iki ülkenin de artıları ve eksileri var. 2022 sezonunda hangi ülke daha öne çıkacak bunu erken rezervasyonlar ortaya koyacak

Şunu vurgulayalım:

İngiliz turistlerin % 67’si tatilini Türkiye’de geçirmek istiyor. Bu rakam bizim için çok önemli.

Akdeniz Çanağında turizmdeki rekabet kızışıyor. 2022 yılında hangi turizm destinasyonu turizmde öne çıkacak? Bugünkü yazımızda kısaca bunun üzerinde durmak istedik.

İspanya’nın rakiplerine göre güçlü yönlerini tartışan turizm sektörü uzmanları, sürdürülebilir müşteri hizmetine vurgun yaparken ülkenin; müşteri hizmetleri mükemmel olan ve savaşı kazanabilecek güçte olan Türkiye ile rekabet etmekte zorlandığını; 2022 yılında da bu rekabetin sert yaşanacağını belirttiler.

“İspanya’nın mükemmel bir müşteri hizmeti var ve bu savaşı kazanabileceği tek alan”, diyen Alpitour S.p.A Başkanı Gabriele Burgio, otel sunumu kalitesini İspanya’nın güçlü yönlerinden biri olduğuna vurgu yaptı.

Berlin’deki Turespaña Turizm Ofisi Danışmanı Arturo Ortiz de, sürdürülebilirlik konusunda ilerleme çağrısı yaparak, “Bu talebin, tüketicinin istediği bir şey ve sunumun bedelini ödemeye hazır” dedi.

Alman pazarında gurbetçilerimizin Türkiye tercihi ülkemizi bir adım daha öne çıkarıyor. Özellikle “herşey dahil” sistemde Türkiye öncü ülkelerden biri olarak değerlendiriliyor.

Ortiz, “Alman pazarında özellikle yeni nesiller giderek daha sürdürülebilir destinasyonlar arıyor. Giderek daha fazla esneklik var ve müşteri sürdürülebilir olan için daha yüksek fiyatları kabul ediyor” dedi.

Rakip ülkelerin pazarlama ve fiyatlarda çok agresif olacağı konusunda uzlaşan uzmanlar, her zamankinden daha rekabetçi bir 2022 yazıyla karşı karşıya kalan İspanya’nın, müşterileri çekmek için güçlü yönlerinden yararlanmak zorunda olduğuna işaret etti.

Bunun için; ilgi ve hizmet kalitesi, çok sayıda havaalanı bağlantısı ve otellerinin kalitesine dikkat çektiler.

Jet2 ve Jet2Holidays CEO’su Steve Heapy, “İspanya bazen özel plajları olan, ancak müşteri hizmetleri mükemmel olan ve savaşı kazanabilecek Türkiye ile rekabet etmekte zorlanıyor” açıklamasında bulunurken; İspanya’nın Birleşik Krallık’a yakınlığını, caddede tek başına araba sürmek ve yürümek için güvenli bir yer olmasını vurguladı.

Heapy, “Kaliteli bir müşteri hizmeti anahtardır. Bu hiçbir maliyeti olmayan bir şeydir ve tatilde insanlar kendilerini özel biri gibi hissetmek ve cana yakın ve yardımsever personele sahip olmak isterler. İspanya’daki konaklama ürünü son on yılda büyük ölçüde gelişti” dedi.

Alpitour S.p.A Başkanı Gabriele Burgio da aynı tespiti yaparak “Bu, son yıllarda yenilenen tesislerle İtalya veya Yunanistan’a kıyasla bir avantaj” dedi. Ancak Burgio, ülke için iyileştirilmesi gereken yönün; turizmin kıyılarda yoğunlaşmış yapısı olduğunu, bu nedenle yolcuları iç bölgelere getirmenin zorluğuna dikkat çekti.

Burgio, “Sürdürülebilirlikte sınır yok, elinizden gelen her şeyi yapmalısınız. Bu herkesin değer verdiği bir faktördür, ciddiye alınmadığı takdirde turizm olmayacak” dedi.

Şunu da ekleyelim:

İspanya’ya daha çok zengine ve gurme turist geliyor. 3 yıldızlı Michelin restoranların bulunduğu İspanya bu konuda fark atıyor. Türkiye’de 3 yıldızlı Michelin restoran yok.