Son yıllarda özellikle İngiliz ve Rus turistler Ege bölgesi ile daha sıkı ilgilenmeye başladı. Bodrum, Marmaris, Fethiye ve Kuşadası önümüzdeki sezon turist kaynayacak.

Bizi takip eden okurlarımız anımsayacaklardır:

Daha önce konu ile ilgili yazdığımız yazılarda İngiliz ve Rusya’dan charter seferlerin Bodrum ve Dalaman’a seferler başlattıklarını ve önümüzdeki sezon bu seferlerin daha da çoğalacağını vurgulamıştık.

Son gelen haberlere göre İngiltere ve Rusya’daki tur operatörleri Ege’deki turizm bölgelerine şimdiden rezervasyonlara başladıkları ve yoğunluk kazandığı haberleri geliyor. Anlaşıldığı kadarı ile yeni sezon Ege bölgesinda turist kaynayacak.

Kültür ve Turizm Bakanlığı ile Türkiye Turizm, Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA), 2019 yılında Türkiye’ye gelen yabancı turistlerin dağılımını değerlendirdi. Turistlerin yüzde 40’ının Akdeniz, yüzde 40’ının Marmara, yüzde 10’unun Ege, kalan yüzde 10’unun da Anadolu’ya geldiği belirlendi. TGA, Ege payının arttırılması için “TurkAegean” projesini hazırladı.

Almanya’da eylül ayında “TurkAegean” ve “Choose Your Memories” kampanyaları beş şehirde, 5 bin 683 açık hava alanında yer alındı. Bunun çok önemli getirisinin olabileceği konuşuluyor.

Gastronomi dünyası tarafından ilgiyle takip edilen “The World’s 50 Best Restaurants – 50 Best Discovery” organizasyonu ile birlikte İstanbul ve Bodrum’un ardından İzmir kampanyası için dijital tanıtım çalışması yapıldı. Ünlü seyahat yazarı Tristan Rutherford’un İzmir’in gastronomik zenginliğini kaleme aldığı makalesi sitede yayınlandı. 9-12 Eylül tarihleri arasında Almanya’dan İzmir’e gelen toplam 34 tur operatörü ağırlandı.

Kampanyada Datça, Foça, Çeşme, Didim, Urla, Seferihisar, Akyaka, İzmir, Cunda, Ayvalık, Bodrum, Kuşadası ve Asos bölgeleri ön planda. Tanıtım çalışmaları ‘Gör’, ‘Tat’, ‘Dokun’, ‘Kokla’, ‘Dinle’, ‘Yapmadan Dönme’ ve ‘Ege Rotaları’ kategorilerinde gerçekleşiyor. Gör’de, İzmir’de UNESCO’nun iki kültürel miras alanı olan Efes ve Bergama, ‘Tat’ta kumru, boyoz, kabak çiçeği dolması, incir, üzüm, zeytin yer alırken ‘Dokun’da Alaçatı, Pamukkale Travertenleri, Hierapolis Antik Kenti, Kleopatra Adası gibi yerler öne çıkarılıyor. ‘Kokla’ ile İzmir’de Çeşme Ruhu, Muğla’da Bodrum’un Yedi Koyu gibi alanlar işaret edilirken ‘Dinle’de ise Muğla’da Sualtı Dünyası ile Denizli’de Zeybek Havası yer aldı.

“Tasting Alaçatı” Projesiyle 9-12 Eylül tarihleri arasında Ege Bölgesi’ni ve bölgenin ürünleri olan üzüm bağları, zeytinyağı ve gastronomi ürünlerini tanıtmayı amaçlayan etkinlik gerçekleştirildi. İngiltere ve Kıbrıs’tan gelen fenomenlerin paylaştıkları içerikler toplam 5.7 milyon kişiye ulaştı. Proje kapsamında, 24-28 Eylül tarihlerinde Fransa, İsviçre ve Belçika’dan gelen 16 fenomenin paylaşımları ise toplam 2.2 milyon kişiye ulaştı.

Özetleyelim:

Oturup İngiltere ve Rusya başta olmak üzere bazı ülkelerden turist beklemeyelim. Bodrum, Marmaris, Fethiye, Kuşadası gibi turizm beldelerine gelen ya da gelecek olan turistler zengin turistlerdir ve para harcamayı seviyorlar.

O halde ne yapacağız?

Gastronomi de öne çıkıyor. Restoranların kendilerine çeki-düzen vermesi, kaliteli yemek ve servislere yönelmeleri gerekiyor.

Bodrum, yöresel yemekleri ile öne çıkabilir.

Bu konuda dev adımlar atılmalıdır. Belediye öncülüğünde yöresel yemeklerin tanıtımı ve çoğaltılması sağlanabilir.

Eğlence sektörü de yeniden ele alınıp, değerlendirilmeli.

Eğer, Ege turizmde öne çıkmak ve önemli rol oynamak istiyorsa gereğinin de yerine getirilmesi konusunda ciddi çalışmalar yapılmalıdır.

Üzülerek ifade edelim:

Bodrum’da doğru dürüst yürünebilecek yol yok. Gece ışıklandırma sistemi zayıf. Temizlik konusunda da sıkıntılar var. Ege turizminde Çeşme ve Alaçatı Bodrum’u gölgede bırakabilir. Bütün bunlar göz önüne alınırsa Bodrum tanıtım ve etkinlikler konusunda geri planda kalıyor. Bu konuya özellikler dikkatleri çekmek istedik.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.