Tatile çıkanlar daha hesaplı

Seyahat trentleri değişiyor. Seyahata çıkacak olanlar daha lüks ve daha hesaplı yerleri tercih ediyor. Ucuz oluşu ve keşfe değer bir çok konuyu bünyesinde geçiren Tayland aynı zamanda geleceğe de ışık tutuyor.Tayland, Asya'nın en popüler destinasyonu olmaya devam ediyor.

Abone Ol

Pandemiyle tetiklenen enflasyon sorunu, global mal ve ürünlerde olduğu gibi turizm başta hizmet sektöründe de fiyatların artmasını beraberinde getirdi. Almanya başta olmak üzere dünyanın en çok turist gönderen sıralamasında yer alan Avrupa ve Amerika'nın tatil tüketicileri, son beş yılda yüzde kırka yakın artan seyahat giderleriyle başetmek zorunda kalıyor. Nesillerdir süregelen ve giderek artan seyahat isteği bir yanda, aile bütçelerini zorlayan seyahat harcamaları öte yanda olunca, çare arayışları da farklı seçeneklere kayıyor.

Yapılan araştırmalar önümüzdeki 15 yılda seyahat endüstrisinin üç kata yakın büyüyeceğini gösteriyor. Bu tahmin bugünün verileriyle yapılsa da sorgulanmaya muhtaç. Farklı araştırmalar ise, tatil isteği ve harcamaları azalmasa da, aileler başta olmak üzere tüm seyahat tüketicilerinin daha kısa süreli, daha hesaplı ve daha seçici davrandıklarını ve bu eğilimin gelişerek devam edeceğini gösteriyor.

2025 kış sezonu için tahminler

2025 kış sezonunda en büyük belirsizlik İsrail ile İran arasında savaşın tetiklediği istikrarsız ortam. Ateşkes barış umudu yaratsa da, tatil tüketicileri ve tur operatörleri Körfez ülkeleri için temkinli davranmayı seçiyor. Bu nedenle yakın destinasyonlar arasında Yunanistan, Balear Adaları, malta ve Kanarya Adaları'na bir kayışın olabileceği konuşuluyor. TUI Almanya CEO'su Benjamin Jacobi'nin, Berlin'deki 2025/2026 kış programının sunumunda yaptığı konuşma da bu eğilimi doğruluyor. Dubai'nin Almanlar için önemli bir kış destinasyonu olduğu vurgusunun "bölgede her şeyin istikrarlı kalması umudu" ile birlikte kullanılması da bu nedenle. Dubai başta olmak üzere körfez ülkelerine erken rezervasyon kampanyaları bu yıl daha da erkene alınmış görünüyor.

Kış tatilinin geleneksel pazar liderleri bu yıl da değişmiyor. TUI başta Alman tur operatörlerinin kış programlarında İspanya, Mısır, Türkiye ve Portekiz yine ağırlığını koruyor.

Mısır geçen yıl yakaladığı ivmeyi bu yıl daha da artıracak gibi görünüyor. Örneğin, TUI bir kez daha Sina Yarımadası'na odaklanıyor: Şarm El Şeyh'teki TUI Magic Life Redsina yeniden açılıyor. TUIfly, Düsseldorf ve Frankfurt'tan Sharm El Sheikh'e haftada iki kez uçuyor.

"Burada büyük bir potansiyel görüyoruz. Şarm El Şeyh rüya gibi plajlar, büyüleyici resifler ve cazip fiyatlar sunuyor," diyor Ürün Direktörü Steffen Boehnke. Jacobi, resiflerin bazılarının Hurghada'dakinden bile daha iyi durumda olduğunu ekliyor. "Bu nedenle bu destinasyonu tekrar haritamıza koymak istiyoruz."

TUI, Sina Yarımadası'nda toplamda yaklaşık 100 otel ve kendi havayoluyla 30.000'den fazla havayolu koltuğu sunuyor. Şarm El Şeyh'e ek olarak Marsa Alam da daha da genişletiliyor: Yeni eklenen otel, 143 odası ve bir su parkı olan TUI Blue Samaya.

TUI'nin Afrika'daki diğer ülkeler için de planları var. "Daha fazla Mora açma potansiyeli görüyoruz," diye açıkladı Gerber, Zanzibar'daki The Mora'nın yaklaşık bir yıldır piyasada olmasıyla birlikte. Zanzibar için yeni bir Riu oteli de planlanıyor ve 2025'in sonunda Gambiya'da yeni bir TUI Blue Hotel açılacak. Fildişi Sahili de yeni bir odak noktası: "Bizim için tamamen yeni bir ülke."

Asya, özellikle uzun mesafeli seyahatlerde iyi performans gösteriyor. Bu nedenle Asya, TUI otellerinin en dinamik şekilde genişlediği kıta. Portföyde şu anda sekiz ülkede 22 otel bulunuyor ve trend yükseliyor: "Önümüzdeki yıllarda Asya'daki portföyümüzü iki katından fazla artıracağız," diyor TUI Hotels & Resorts Genel Müdürü Artur Gerber.

Asya'nın en popüler destinasyonu olan Tayland da büyümeye devam ediyor: Bangkok ve Phuket'e yeni direkt uçuşlar ve yeni oteller duyuruluyor. Bunlar arasında Bangkok'taki TUI Blue Maduzi ve 2026'da açılması planlanan Riu Palace Phuket de yer alıyor.

Kışın yükselen diğer yıldızları arasında Malezya, Çin ve Japonya yer alıyor. Malezya'da TUI Blue The Haven Ipoh yeni bir öne çıkan olarak öne çıkıyor. Çin'de dört TUI Blue oteli artık Alman misafirlerin rezervasyon yapması için de mevcut. Japonya'da TUI portföyüne üç yeni tur ekliyor. Ve TUI yakında Kamboçya'daki ilk çıkışını da kutluyor: TUI Blue Angkor Grace, Angkor Wat tapınağına yakınlığı ve diğer özellikleriyle etkilemeyi hedefleyerek 30 Temmuz'da açılıyor.

Klasik Asya destinasyonlarına ek olarak, Maldivler ve Mauritius da daha popüler hale geliyor. "Rezervasyonlarda yüzde 20'lik bir artışla, Cape Verde Adaları da bu kış en iyi 10 seyahat destinasyonu arasına girdi," diye bildiriyor.

TUI 2025 Kış Programı'nda yeni trendler

TUI'nin kış programına yalnızca yeni destinasyonlar girmiyor, aynı zamanda yeni trendler de giriyor. Tur operatörü bu kış Solo Weeks adını verdiği programı başlatıyor. TUI müşterilerinin dokuzda biri tek başına seyahat ediyor ve tahminler bu sayının gelecekte artacağını öngörüyor. Boehnke, "Tek başına seyahat edin, ancak yalnız kalmayın - yeni Solo Weeks'imizin arkasındaki fikir bu," diye açıklıyor. "Benzer düşünen insanlar arasında yaygın ve derinden bir etkileşim ve yüksek talep var."

TUI solo gezginler için, özellikle spor, eğlence, partiler ve şarap veya yemek tadımı gibi solo geziler içeren bir program hazırladı. İlk Solo Weeks, Kasım ayında Girit ve Türkiye'de gerçekleşecek.