Tarım turizmi pazarı hızla büyüyor

Abone Ol

Türkiye için tarım çok önemli. Gastronom turizminin yükseliş tarım konusunu gündeme taşıdı. Tarım üniversiteleri ve tarım dışı üniversitelerin tarımla ilgili eğitim deneyimi sağlamaları giderek artıyor. Yakın zamanda meyve ve sebzenin ambarı olabiliriz. Çünkü tarım turizmine ilgi o kadar büyüdü ki, durdurmak zorunda kaldılar. Genç kuşak tarım turizmine çok ilgili. Şu anda Tarım turizmi, hayvancılık, süt ürünleri yetiştiriciliği ve balıkçılığı içeriyor. İlerleyen zaman içinde başka yetiştiriciler de listede yer alacak. Konuyu özetleyecek olursak tarım turizmi hızla büyüyor.

Çiftlik içi satış segmenti hızla genişliyor. Tarım üniversiteleri ve tarım dışı üniversitelerin tarımla ilgili eğitim deneyimi sağlamaları da giderek artıyor. Öyle görünüyor ki tarım ürünlerine doyacağız. Çünkü doğru bir iş yapılıyor.

Tarım konusunda toplum olarak ilgiliyiz. Bu arada Tarım üniversiteleri ve tarım dışı üniversitelerin tarımla ilgili eğitim deneyimi sağlamaları giderek artıyor. Halkımız da bunu istiyor.

Türkiye Turizm Ansiklopedisi’nin Allied Market Research raporundan derlediği bilgilere göre, 2022 yılında boyutu 33,8 milyar dolar olan küresel tarım turizmi pazarı, 2032’ye kadar yıllık ortalama yüzde 12,5’luk büyümelerle 111 milyar dolara ulaşacak.

Gastronomi turizminin yükselişi de tarım turizminin başarısına önemli ölçüde katkıda bulunuyor. Bu kapsamda turlara katılan ziyaretçilere, bağlarda şarap tadımı veya süt çiftliklerinde peynir yapımı gibi mutfak deneyimlere katılma imkânı sağlanıyor.

Faaliyete göre, pazar çiftlik içi satışlar, açık hava rekreasyonu, tarımsal eğlence, eğitim turizmi, konaklama ve diğerleri olarak sınıflandırılıyor. Çiftlik içi satış segmenti hızla büyüyor. Tarım üniversiteleri ve tarım dışı üniversitelerin tarımla ilgili eğitim deneyimi sağlamaları giderek artıyor. Tarım üniversitelerindeki bazı dersler, tarım turizmini incelemek için zorunlu derslerdir. Her tarım kolejinin yakındaki tarım turizmi merkezine toplu bir tur düzenlemesi zorunludur.

Satış kanalında seyahat acenteleri segmenti, 2022'de tarım turizmi pazarının önemli bir payını oluşturdu. Tarım turizmindeki satış kanalının doğrudan segmenti, insanlar arasında önemli bir ilgi görüyor. Bu, büyük ölçüde internetin, akıllı telefonların kullanımının artmasına ve insanların bilgi ve rezervasyon olanakları bulabilecekleri platformların kullanılabilirliğinden kaynaklanıyor.

Uzmanlara göre, küresel tarım turizmi pazarı 2023-2032 yıllarını kapsayan tahmin döneminde ciddi bir büyüme kaydedecek. Çünkü bazı ülkelerde çiftçilerin tarımla ilgili işletmeleri benimsemesi teşvik ediliyor. Tarım turizmi, hayvancılık, süt ürünleri yetiştiriciliği ve balıkçılığı içeriyor.

Uzmanlar ayrıca, sağlık bilincinin artmasının da tarım turizminin büyümesine yaptığı katkıya dikkat çekiyor. Kirlilikten uzak çevre, çiftliklerden taze yiyecekler seçme, rekreasyon aktiviteleri, kabak, çilek, kiraz toplama alanları etkinlikleri turistlerin ilgisini çekiyor. Bu ilginin önümüzdeki yıllarda da artarak devam edeceği belirtiliyor.