Ruslar Antalya’yı mesken tuttu. Çokları akrabaları yanında kalıyor. Bazıları ev tutuyor. Uzun süre kalacak olanlar da ev satın alıyor.
Turizmcilerin ortak görüşü:
“Önümüzdeki yıl 1,2 milyon hedefi planladık. Otelcilerin sezonu çok iyi okuyarak bizlerle dirsek temasını kesmeden planlamalarını yapmalılar.”
Bodrum’a gelen Ruslar da var. Bodrum pahalı olduğu için maddi durumu iyi olanlar tutunmaya çalışıyor. İstanbul’a ise gezmeye geliyorlar. Ya da yemek yiyorlar. İstanbul tatil planları içinde görülmüyor.
İstanbul Turizm Fuarı (ITF) kapsamında düzenlenen “2025 Sezon Değerlendirmesi, 2026 Beklentiler” başlığını taşıyan panelde konuşan Fun & Sun Türkiye Genel Müdürü Oğuz Ergül, "Avrupalılar daha uygun destinasyonlara yönelirken Rus turist Türkiye'yi terk etmedi" dedi.
Rusya pazarı önemli. Türkiye'yi terk etmeyen pazarlardan birisi Rus pazarı. Avrupa'da bu konuda gelir ve gideri göz önünde bulundurarak daha uygun destinasyonlara yöneliyor ama Ruslar böyle değiller. Bunun da saklanmaması gerekiyor. Türkiye üst sıralarda yer alan destinasyonlar arasında bulunuyor.
Fun & Sun Türkiye Genel Müdürü Oğuz Ergül'ün açıklamaları şöyle:
"Bölgemizin içinde yer alan durum Türk turizmcileri önemler çalışmaya, problemleri erkenden harekete geçirmeye itti. Avrupa'daki destinasyonlar yaşadıkları tek bir sıkıntıyla darlamanın ardından biz her senedeki farklı krizlerle bu işi en iyi şekilde yapıyoruz. 2025 sezonu süreleri altından gerçekleşti. Sadece Rusya ve BDT sektöründe faaliyet gösteriyoruz ve %90 Antalya ile çalışıyoruz. 1 milyon hedef koymuştuk ve bu hedefin geçeceğimiz miktarı. Genel anlamda beklentilerin gerçekleşmediği bir sezon oldu. Mevcut piyasada savaş söz konusu olduğunda, sınırlı imkanlarla erken rezervasyon olanağı çok iyi hazırlanmaktadır. Sezonun çok da iyi geleceğini öngörerek hamlelerimizi planladık. Bu dönemde %30-40 talep aldık. Antalya charter operasyonu konusunda kısıtlı bir destinasyon. Bugün İspanya, İtalya ya da diğerlerine baktığınızda hedef pazarlardan 15 dakikalık bir tarifeli seferler yer alıyor. Bunun okuması doğru bir şekilde yapılmalı. Rusya pazarı önemli. Türkiye'yi terk etmeyen pazarlardan birisi Rus pazarı. Avrupa'da bu konuda gelir ve gideri göz önünde bulundurarak daha uygun destinasyonlara yöneliyor ama Ruslar böyle değiller. Bunun da saklanmaması gerekiyor. Temmuz ayında 2026 sezonu için erken rezervasyonlarımızı açtık. Türkiye üst sıralarda yer alan destinasyonlar arasındadır. Önümüzdeki yıl 1,2 milyon hedefi planladık. Otelcilerin sezonu çok iyi okuyarak bizlerle dirsek temasını kesmeden planlamalarını yapmalılar. Bunu başarırsak güzel bir sezon geçireceğimizi düşünüyorum."