Daha önce yazmıştık:

Savaş nedeni ile bu sezon Rus turistler Rusya’da tatillerini geçirmeye başladı. Dış ülkelerin başında da Türkiye geliyor.

Özet:

Tatillerini yurt dışında geçirecek Rusların en önemli durağı Türkiye olarak öne çıkıyor.

ATOR, savaşın ve yaptırımların gölgesindeki Rusya'da 2022 yaz tatili satışlarını analiz etti. Türkiye, Rus turistler için en önemli tatil rotası olarak öne çıktı.

Bu yıl organize turların ağırlıklı olarak Rusya içine ve Türkiye'ye yapılacağını belirten ATOR, 30 Mayıs itibariyle paket tatil satışlarının 2021'in aynı dönemine göre yüzde 15-20 düştüğünü, ancak durumun hala her iki yönlü de değişebileceğini açıkladı.

Rusya'da yaz tatillerin coğrafyası hem pandemi öncesine hem de 2021'e göre değişim gösterse de, iki lider değişmedi: Türkiye ve Rusya.

ATOR'un analizine göre, 2022 için turizmde altı çizilen noktalar şöyle:

*Daha önce olduğu gibi bu yıl da Rusların büyük bölümü tatilini Rusya içinde geçirecek.

*İnsanlar seyahatine kısa süre kala tur, bilet veya otel satın almaya çalışıyor. Rezervasyon derinliği korona döneminden bile daha kısa.

*Rusya'nın güneyindeki havaalanlarının bir kısmının kapalı olması ve kara yolu ulaşımı konusunda da sorunlar yaşanması nedeniyle bu yıl güney bölgelerine gideceklerin sayısı azalırken, Moskova gibi iç bölgelere dönük talep arttı.

*Charter uçuş düzenlenen yerler de dahil olmak üzere, Kuzey Kafkasya gibi, yeni açılan destinasyonlara ilgi artıyor.

*Türkiye’nin pazar payı daha da artacak

*Türkiye, yurt dışı destinasyonları arasındaki liderliğini sürdürmekle kalmayacak, Rusların gidebildiği yurt dışı ülkelerinin keskin bir şekilde daralması nedeniyle Rusya'daki pazar payını daha da artıracak.

*Yaz dönemindeki turist sayısında ilişkin tahminde bulunmak mümkün değil. Çünkü Rusya içinde ve dışındaki jeopolitik durumun değişmesi turist sayılarını da değiştirebilir.

*Bu yıl Rusya içinde tatil yapacak olanların yüzde 20-25'inin, yurt dışında tatil yapacakların ise yüzde 85-90'ının paket tatil satın alması bekleniyor.

*Tur operatörlerinin şu ana kadar aldığı yurt dışı yaz dönemi rezervasyonlarının yüzde 60-65'i haziran, yüzde 25'i temmuz ve yüzde 10-15'i ağustos dönemini kapsıyor. Rusya içi rezervasyonlar ise yüzde 45 haziran, yüzde 35 temmuz ve yüzde 25 ağustos olarak sıralandı.

*31 Mayıs itibariyle genel olarak 1 Haziran - 31 Ağustos dönemine ilişkin yaz tatili satışları geçtiğimiz yılın aynı döneminin yüzde 18-10 altında. Bazı şirketlerin satışlarındaki düşüşün ise yüzde 70'i bulmuş durumda.

*Buna karşın, bazı şirketlerin premium segmentteki satışları yüzde 30-100 artış gösterdi.

*Satışlarda en büyük kaybı yaşayan destinasyon ise Kırım oldu.

Ukrayna'ya dönük askeri operasyonu nedeniyle batılı devletler Rus havacılık sektörüne ağır yaptırımlar getirmiş ve kiralık uçakları geri istemişti. Rusya ise uçakları Rus tesciline geçirerek iade edilmesini yasaklamış, kiralarının ise ruble ile ödeneceğini duyurmuştu.

Bo konuda ilk adımın atıldığı ve 10 Rus hava yolunun dost olmayan ülkelerden kiralanan uçakların kiralarını ödemek için C-tipi ruble hesabı açtığı belirtildi.

Vedomosti'nin hükümet kaynaklarına dayandırdığı habere göre, bu hava yolu şirketleri Aeroflot, Pobeda, Rossiya, S7 Airlines, Smartavia, Yakutia, Alrosa, Yamal, Polar Airlines ve Aurora. Ayrıca Ural Airlines, Izhavia, Nordstar, Rusline ve I-Fly'ın da C-tipi ruble hesabı açma sürecinde olduğu bildirildi.

Rusya Devlet Duması Başkanı Vyaçeslav Volodin, ABD'nin ve onun güdümündeki ülkelerin ruble cinsinden ödemelere alışması gerektiğini belirtti.

Rusya'da çıkarılan başkanlık kararnamesine göre Rus bireyler ve tüzel kişiler, dost olmayan ülkelerdeki alacaklılara karşı yükümlülüklerini yerine getirmek için yabancı bankalarada söz konusu şirketler adına özel bir ruble hesabı açarak ödemeleri buraya yapacak.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.