İstanbul'un 10 yıl önce tanıştığı ve en önemli ulaşım araçlarından biri olan metrobüs hattındaki asfaltın bozulması ve yaşanan kazalar İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Meclisi gündemine taşındı. İBB Meclis Üyesi Dr. Hakkı Sağlam, metrobüs kazalarını ve bozulan asfalt yolları soru önergesi haline getirerek Meclis'e sundu. Geçtiğimiz aylarda, 300 kişilik uzman ekip tarafından ileri teknoloji ürünü katkıları kullanılarak metrobüs yolu asfaltlanması ve bu asfaltlama sonucunda milyonların harcanması meclisin gündemine girdi. Yapılan harcamalara rağmen metrobüs yolunun yeniden bozulduğunu anlatan İBB Meclis Üyesi Dr. Hakkı Sağlam, Şubat ayı oturumunda konu ile ilgili soru önergesi verdi. Sağlam, "Asfaltlar yeniden bozulduğu için metrobüsler önemli zararlar görüyor ve kaza riski artıyor. Yolcular da sürüş konforundan rahatsız" diyerek ihalenin kimlere verildiğini soru önergesi olarak meclis makamına sundu.

YAPILAN İŞİ ANLATTI

Sağlam önergesinde, "Bilindiği üzere E-5 Karayolu üzerinde Söğütlüçeşme - Beylikdüzü arasında 52 kilometre ve 44 istasyondan oluşan Metrobüs yolunu asfaltlama çalışmaları Temmuz 2015'de başlamış olup; çalışmaların 90 günde 4 etap halinde ( birinci etapta Zincirlikuyu - Cevizlibağ, ikinci etapta Avcılar-Tüyap, üçüncü etapta Söğütlüçeşme-Boğaz Köprüsü ve son etapta Cevizlibağ-Avcılar arasında) tamamlanacağı açıklanmıştır. Metrobüs hattı çalışmaları İstanbul Büyükşehir Belediyesi Yol Bakım ve Onarım Daire Başkanlığı (YOD) ve İSFALT'ın 300 kişilik uzman ekibi tarafından sürdürüleceği, yolun asfalt ve asfaltın altındaki betonun 5-6 santimetre kazınacağı, 6 santimetre binder (alt tabaka asfalt betonu), 6 santimetre modifiye (güçlendirilmiş) asfalt, en son aşamada ise 5 santimetre Taş Mastik Asfalt (aşınmayı önleyen) uygulanacağı; istasyonların 50 metre ilerisi ve 50 metre gerisinde hızlı priz alan özel katkılı C50 beton uygulaması yapılacağı, tekerlek izi oluşumları, çatlak - çukur oluşumları, beton derzlerinden gelen yansıma çatlakları, köprü derzlerinden oluşan bozulmalar, baca - ızgara problemleri gibi olumsuzluklar giderileceği açıklanmıştır."

TARLA HALİNE GELDİ

Meclis Üyesi Dr. Hakkı Sağlam, önergesine şöyle devam etti:

"Metrobüs yolunun asfaltlanma işi tamamlanmış; ancak kısa bir süre sonra yolun yine eskisi gibi bozulduğu adeta yeniden tarla haline geldiği; yüksek tonajlı metrobüs araçlarının asfaltın bozulması sonucu önemli zarar gördüğü, yolcuların seyahat esnasında rahatsız ettiği malumlarınızdır" ifadelerine yer verdi.

Sağlam, bu kapsamda, "İhale hangi tarihte yapılmıştır? Verilen teklif ve teklif sahipleri kimlerdir? İhaleyi kim almıştır? Sözleşme imzalama tarihi nedir? Kesin hakkediş tarihi ve tutarı nedir? Kesin hakkediş kim tarafından onaylanmıştır? İşin tamamlanmasından sonra İETT, İETT çalışanları (şoför), diğer 3.kişiler tarafından yapılan şikayet vb. sorun var mıdır? Varsa ayrıntısı nedir?" sorularını meclis makamına cevaplanmak üzere sundu.

20 KEZ YOLDAN ÇIKTI 

17 Eylül 2007 tarihinde İstanbullular, kendi yolunda giden ve İstanbul'un trafiğinin tersine akan metrobüs ile tanıştı. Hizmete girdiği ilk yıllarda da eleştirilere neden olan metrobüs ile ilgili bugüne dek pek çok haber yayınlandı. Kilometre başına 9 milyar dolara mal olan ve toplamda 52 kilometre uzunluktan oluşan 44 istasyonlu metrobüste bugüne dek pek çok kaza yaşandı. 20 kez yoldan çıkan, 30 kez araçların metrobüs yoluna girmesi sonucu çarpışan, 10 kez de metrobüs ile kafa kafaya çarpışan metrobüslerde, 5 otobüs de içinde yolcular varken alev aldı. Bu kazalarda 31 vatandaş hayatını kaybederken, 220 vatandaş da çeşitli yerlerinden yaralandı.

Ayrıca, 2007 yılında metrobüsün hizmete girmesi ile birlikte İETT 113 Belediye otobüsünü ve 76 halk otobüsünü geri çektiğine dair bilgiler raporlarda yer aldı. Bu hatlardan 145M(Beylikdüzü-Mecidiyeköy) ve E60(Büyükçekmece-Mecidiyeköy) hatlarının iptal edilmesi üzerine vatandaşlar imza toplayarak İETT'ye başvurmuştu.

Sibel GÜLERSÖYLER / ÖZEL HABER