Gastronomi turizminde Türkiye yükselişe geçti. Artık tatilciler de tatilin yanı sıra lezzet şölenine “ hayır” demiyor. Çokları servisleri bulundukları yere istiyor.
Şu çok önemli:
Gastronomi turistinin normal turiste göre 6-8 kat daha fazla para harcadığını ve ülkeye tekrar gelme olasılıklarının da yüzde 80’in üstünde olduğunu belirterek Türkiye’nin bu alanda fırsatlarla dolu olduğuna dikkat çeken, turizm gelirleri içerisinde gastronominin yüzde 25 pay aldığına vurgu yapan sektör temsilcileri potansiyelin bunun çok çok üzerinde olduğunu, stratejik adımlar atılması gerektiğini dile getirdiler.
Türkiye deniz-kum-güneşin yanında kültürü ve gastronomisi ile de dünyanın en önde gelen turizm merkezleri arasında yerini almış bulunuyor.
''Dünyada rekabet ettiğimiz büyük metropollerin gastronomi özelliği uluslararası markalara ev sahipliği yapmaları. Seyahat edenler de buna çok önem veriyor. Otel tarafı destinasyon seçmede çok kısa vaktini alırken, asıl restoranlar cazibe unsuru haline geliyor. Dubai’de turizm gelirlerinin yüzde 70’i gastronomiden. Türkiye’de yüzde 20-25’teyiz. Daha gidecek çok yolumuz var.''
Gastronomi turistinin normal turiste oranla minimum altı-sekiz kat daha fazla para harcadığını belirterek Türkiye’nin gastronomi turizmi açısından daha yolun çok başında olduğunu kaydeden Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Gastronomi Turizmi İhtisas Başkanı Erdal Çeri de gastronomi turizminde yol kat edilmesi durumunda Türkiye’nin toplam turizm gelirlerinin en az üç kat artabileceğini ifade ederek şunları söyledi:
''Gastronomi turizmiyle ilgili herkes bir çalışma yapıyor. Türk mutfağı haftası yapılıyor, gastronomi festivalleri yapılıyor ama gastronomi turistini getirecek olan seyahat acentaları bu çalışmalarda yok. Süreç ağırlıklı olarak şefler üzerinden ilerliyor. Deniz-kum-güneş için gelen turist bir dahaki sene başka bir bölgeye gitmeye evet diyor, kültür, gezi amaçlı gelenlerin yüzde 70’i tekrar ülkeye gelebilirim derken, gastronomi için gelen turistin yüzde 80’den fazlası ülkeye tekrar gelmek istiyor.''
Türk mutfağının turizmde yolun başında olduğunu belirterek Michelin’in Türkiye’ye gelmesinin Türk gastronomisini öne çıkardığını, gastronomi amaçlı gelen turistlerin çok önceden rezervasyon yaptığını kaydeden TURYİD Başkan Yardımcısı Yücel Özalp Michelin yıldızlı bir restorana gelen turistin en az 400-500 dolar harcadığını ve üst sınırı olmadığını, Türkiye'nin tüm dünyaya hitap edecek bir mutfağı olduğunu ve tüm dünyayı hedeflediklerini söyledi.
Türk mutfağı zaten dillerde destandı. Mutfaklara şimdi sihirli eller girdi. Bir dokunuşta lezzet şölenine davetiye çıkarılıyor.
Michelin’in mutfaklara girmesi çeşitliliği de artırdı. Şimdi yemekler daha farklı çıkıyor. Michelin şefleri ele aldıkları her şeyi uçuşa geçiriyor.