Güney Kore, bir yılda turizmde yüzde 136’lık artış yakaladı 

Pandemi sonrasında en hareketli geçmesi beklenen turizm sezonunda, Güney Kore yakaladığı ivmeyle öne çıkıyor. Mayıs 2021’de 75 bin turisti ağırlayan ülke, yalnızca bir yılda yüzde 136 artış kaydederek bu yılın aynı ayında 176 bine yakın turiste ev sahipliği yaptı.  

20 Temmuz 2022 Çarşamba 11:12
Güney Kore, bir yılda turizmde yüzde 136’lık artış yakaladı 

Yaz aylarının gelmesiyle küresel turizm sektörü yeniden ivme kazanırken, farklı bir ülkeye seyahat planlayanların tatil rotasında kültürel ve sosyal zenginlikleriyle öne çıkan Güney Kore de yer alıyor. Özellikle pandemi kısıtlamalarının ardından turizme tekrar açılan ülke, son aylarda ziyaretçilerin uğrak noktası oluyor. Mayıs 2021’de yaklaşık 75 bin turisti ağırlayan Güney Kore, bir yılda yüzde 136 artış kaydederek bu yılın aynı ayında 176 bine yakın turiste ev sahipliği yaptı.  

Uzakdoğu’ya ait karakteristik özellikler taşıması ve dört mevsim seyahat edilebilir olması sebebiyle Güney Kore’nin cazip bir turistik destinasyon olduğunu aktaran Kore Turizm Organizasyonu İstanbul Ofisi Direktörü Hyuncho Cho, konuyu şu sözlerle değerlendirdi:  

“Güney Kore, tüm dünyadan turistler için kültürel aktivitelerden eğlenceye, ikliminden ihtişamına kadar birçok yönden ilgi çekiyor. Türkiye ve Güney Kore arasındaki tarihten gelen güçlü bağların yanı sıra, 1 Nisan 2022’de vize muafiyetinin tekrar yürürlülüğe girmesi, Türkiye’den konukların bu bölgeyi ziyaret etmesinde itici bir güç oluşturuyor. Biz de sunduğumuz avantajlarla, Güney Kore’nin zenginliklerinin daha çok insan tarafından keşfedilmesi için çalışıyoruz.” 

GÜNEY KORE VE TÜRKİYE BAĞLARI 70 YIL ÖNCESİNE UZANIYOR 

Türkiye’den Güney Kore’ye ziyaretlerin yoğun olmasını sosyal ve kültürel yapının benzerliğine bağlayan Hyuncho Cho, “Türkiye ve Güney Kore’nin dostluk ilişkilerinin kökleri 70 yıl öncesinde yaşanan Kore Savaşı’na kadar uzansa da iki ülkenin mahalle kültüründen komşuluk ilişkilerine, dayanışmacı yapıdan mutfak kültürüne kadar birçok noktada benzerlik göstermesi Türkiye’den turistlerin bölgeye ilgisini artırıyor. Kore Turizm Organizasyonu olarak tam da bu yüzden isteyen herkesin dört mevsim Güney Kore’yi ziyaret edebilmesi için kampanyalar hazırladık. 31 Temmuz’a kadar geçerli kampanyada, Güney Kore’ye uçak bileti rezervasyonu yaptıranlara bin TL indirim ve özel fırsatlar sunuyoruz. Bu sayede yerli turistlerin Güney Kore’nin eşsiz güzelliklerini tanımaları için yeni yol haritaları ve deneyim alanları yaratıyoruz” dedi. 

YAZ ADRESİ: GÜNEY KORE  

Turistik seyahatlerde her mevsimin ayrı bir önemi olduğuna dikkat çeken Kore Turizm Organizasyonu İstanbul Ofisi Direktörü Hyuncho Cho, Güney Kore’nin yaz aylarını eğlenceli kılmak isteyen turistler için doğru adres olduğunu belirtti. “Özellikle Seul’de bulunan ünlü gece pazarları, beyaz kumlu plajları ve yöresel mutfak lezzetleri turistlere bu kültürü tanımaları için kapı aralıyor” ifadelerini kullandı.  

TURİZM SEKTÖRÜNDE 4 MEVSİM SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK 

Hyuncho Cho, “Güney Kore, tatil planlarında mevsim ayırt etmeyen herkes için en cazip bölgelerden birini oluşturuyor. Örneğin, sonbaharın dinlendirici serinliğinde yürüyüş yapmak isteyenler için renkli sonbahar yapraklarıyla kaplanmış milli parkları mutlaka ziyaret edilmesi gereken yerlerden. Ülkenin Gyeongbokgung Kraliyet Sarayı gibi kültürel mekanları da sonbahar seyahatlerine nostaljik bir hava katıyor. Kış aylarındaki kayak tatilleri için Vivaldi Park Kayak Dünyası ya da Phoenix Pyeongchang Kar Parkı gibi yerlere sahip olan ülke, ilkbahar mevsimininde de adeta bir görsel şölene dönüşüyor. Biz de bu sıra dışı ülkenin tüm imkanlarını turistler için daha kolay erişilebilir hale getirmek ve yenilikçi, sürdürülebilir turizmin yaratılması adına çalışmalarımızı sürdürüyoruz” dedi.  

DHA

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.