Avrupa’da Türkiye satışları düştü

Avrupa’ya yıllarca satış yaptık. Turizmde Avrupa olmazsa olmaz. Bu satırları yazarken Avrupa’da Türkiye satışlarının düştüğü haberini aldık. Yüzde 30 oranında bir düşüş yaşanıyor. Az bir rakam değil.

Abone Ol

En büyük neden: fiyat artışı. Aynı otel, geçen yıl 1000 euroyken bu yıl 1500 euroya çıktı.

Avrupalı tüketici fiyat konusunda çok hassas: Domatesin bile fiyatı %20 artınca almıyorlar.

Rus turist için “her şey dahil” hâlâ vazgeçilmez, alkolsüz versiyonlar ilgi görmüyor.

Avrupa pazarı fiyat artışlarına tepki gösteriyor ve yeni alternatifler (örneğin alkolsüz AI paketleri) talep ediyor.

Bu da Türkiye’nin farklı pazarlar için esnek konsept stratejileri geliştirmesini gerekli kılıyor.

Kısaca artık bu işler tat vermiyor.

Türkiye'de uzun süredir tartışılan ama turizmimizin rekabet avantajlarından biri olan Avrupalı tüketici fiyat konusunda çok hassas: Domatesin bile fiyatı %20 artınca almıyorlar. Görülen Her Şey Dahil sistemi, bu yıl, ülkedeki hayat pahalılığı nedeniyle yeniden tartışma konusu oldu.

Fiyatların ana kaynak pazarlarda artmasının ve pahalılık algısının Her Şey Dahil sisteminden kaynaklandığı yazıldı çizildi. Konu sadece dışarıdan bakanlar tarafından değil, sektörün kendi içinde de tartışıldı. Ve bu kapsamda içinde alkollü içkilerin olmadığı esnek her şey dahil ürünlerinin denenebileceği, hatta bunun ilk adımlarının da bazı tur operatörleri ve oteller tarafından da atıldığı bilgisi verildi.

Ator Bülten'de yer alan değerlendirme de bu konuya ilişkin. Haber özetle, yapılan denemelerin Rusya pazarında karşılık bulmadığını gösteriyor.

Rus turist için “her şey dahil” hâlâ vazgeçilmez, alkolsüz versiyonlar ilgi görmüyor

Rus tur operatörleri, artık alkolsüz "her şey dahil" (AI - Alcohol Free) tatil paketlerini sunmuyor.

İki yıl önce bazı denemeler yapılmış olsa da, talep olmadığı için bu konsept terk edilmiş.

Özellikle Antalya ve Ege kıyılarındaki otellerde, misafirler alkollü veya alkolsüz içecekleri kendi tercihlerine göre seçebiliyorlar.

Ancak konseptin tamamından alkolü çıkarmak Rus turist için cazip bulunmuyor.

Atorbülten haberinde Avrupalıların ise alkolün fiyata dahil olmasından rahatsız oldukları dile getiriliyor. Bu da yoruma açık olmakla birlikte bülten editörleri, Almanya'da bu yıl yaşanan tartışmaları dikkate alıyorlar ve "Avrupalı tur operatörleri, otellerin maliyet artışlarına karşı fiyatları düşürmenin yolunun alkolü 'her şey dahil' sisteminden çıkarmak olduğunu savunduklarını" dile getiriyorlar.

Özellikle Alman turistlerin, kendileri tüketmediği halde “başkalarının içtiği votkanın” parasını ödemek istememesine ilişkin olarak Bentour Yönetim Kurulu Başkanı Kadir Uğur'un, İstanbul Turizm Fuarı'nda yaptığı konuşmayı örnek veriyorlar: “Her şey dahil sistemde alkolü çıkarın. Herkes otelde ne içiyorsa onun parasını versin. Böylece ‘tam pansiyon plus’ sistemine geri dönebiliriz.”

Avrupa’da Türkiye satışları düştü

Avrupa’da Türkiye turları %30 oranında düştü.

En büyük neden: fiyat artışı. Aynı otel, geçen yıl 1000 euroyken bu yıl 1500 euroya çıktı.

Avrupalı tüketici fiyat konusunda çok hassas: Domatesin bile fiyatı %20 artınca almıyorlar.

Bu nedenle tur satışları büyük oranda “son dakika”ya kaldı.

Ancak bu, erken rezervasyon yaptıran turistlerde rahatsızlık yarattı. Hatta bazıları savcılığa şikayet etti.

Bu durum, hem Avrupa tur operatörleri hem de Türk otelciler için istikrarsız bir tablo yaratıyor.

Önerilen çözüm: Alkolden tasarrufla fiyatları düşürmek

Avrupa pazarında fiyatları düşürmenin en kolay yolu olarak, "her şey dahil" sistemden alkolü çıkarmak gösteriliyor.

Türkiye’nin “her şey dahil” turizm modeli, Ruslar için vazgeçilmez, Almanlar için pahalı görülüyor.

Avrupa pazarı fiyat artışlarına tepki gösteriyor ve yeni alternatifler (örneğin alkolsüz AI paketleri) talep ediyor.

Bu da Türkiye’nin farklı pazarlar için esnek konsept stratejileri geliştirmesini gerekli kılıyor.