E-Devlet'ten e-Bordro nasıl alınır? Maaş bordrosu sorgulama e-devlet

E-Devlet üzerinden yayınlanan maaş bordroları ile devlet memurları maaşlarından yapılan kesintileri, ek ödemeleri görebiliyorlar. Peki her ayın 1'ünde erişime açılan e-bordro'lara nasıl ulaşılır? E-Devlet'ten e-Bordro nasıl alınır? Maaş bordrosu sorgulama için E-Devlet kullanmak gerekiyor. Ağutos aynı maaş bordrosu sorgulamak, e-Bordro görütülemek isteyenler için ayrıntılar haberimizde.

E-DEVLET E-BORDRO NASIL ALINIR?

Artık memurların maaş bordroları e-Devlet üzerinden yayımlanıyor. Bu hizmetin e-Devlet'ten alınabiliyor olması vatandaşların maaş bordrolarına istedikleri zaman ulaşabilmelerini sağlıyor. Bu hizmetten yararlanmak istediğinizde şu adımları takip edin:

www.turkiye.gov.tr adresine gidin ve ana sayfanın üst kısmında yer alan "Sisteme Giriş" butonuna tıklayın. Açılan ekranda e-Devlet Şifresi, Mobil İmza, e-İmza, T.C. Kimlik Kartı ve İnternet Bankacılığı seçeneklerinden birini kullanarak sisteme giriş yapabilirsiniz. e-Devlet şifresi ile sisteme giriş yapmak isterseniz; belirtilen alanlara T.C. Kimlik Numaranızı ve e-Devlet şifrenizi yazın ve ardından altı kısımda yer alan "Sisteme Giriş Yap" butonunu kullanın. Sisteme giriş yaptıktan sonra e-Hizmetler kısmından yahut yukarıda yer alan arama kısmından yararlanmak istediğiniz hizmetin adını yazın. e-Bordro yazmanızın ardından bu hizmetin adı önünüze çıkacaktır. Sonrasında Maliye Bakanlığı e-Bordro Sorgulama hizmetine tıklayın. Açılan ekrandan görüntülemek istediğiniz bordroyu seçin. Dilerseniz maaş bordronuzu yine aynı sayfada yer alan "Yazdır" butonunu kullanarak yazdırabilirsiniz. Bu hizmet devlet memurlarının kendilerine ait bordroları listeleyip bordro detaylarını görüntüleyebildikleri bir hizmettir. E-Bordro sisteminden sadece 2006/4 sayılı Başbakanlık genelgesi kapsamında maaşları Kamu Harcama ve Muhasebe Bilişim Sistemi üzerinden ödenen, 657 sayılı kanuna tabi memurlar ile kadro karşılığı sözleşmeli olarak çalışan personel yararlanabilir. 4B, 4C veya farklı şekilde sözleşmeli olarak çalışan memurlar bu sistemden yararlanamaz.

E-DEVLET ŞİFRESİ NASIL ALINIR?

Öncelikle e-Devlet’e giriş yapabilmek için sistemde yer alan giriş yollarından birini kullanabilirsiniz. Bunlar e-Devlet şifresi ile giriş, mobil imza ile giriş, elektronik imza ile giriş, T.C. Kimlik Kartı ile giriş ve internet bankacılığı ile giriştir. e-Devlet’e giriş için en fazla tercih edilen yöntem e-Devlet şifresi ile giriştir. e-Devlet şifrenizi içeren zarfınızı PTT Merkez Müdürlüklerinden, şahsen başvuru ile, üzerinde T.C. Kimlik numaranızın bulunduğu kimliğinizi ibraz ederek temin edebilirsiniz. Bu uygulama, sizin yerinize başka bir kişinin şifre alıp adınıza işlem yapmasının önüne geçilmesi için gerekmektedir. e-Devlet Kapısı üzerinden verilen hizmetler yüksek güvenlik seviyesi gerektirdiğinden, şifreler başvuru sahipleri için özel olarak oluşturulmaktadır. Bu nedenle ancak kimlik ibrazı ve şahsen başvuru ile şifreler verilmektedir. e-Devlet Kapısı kayıtlı kullanıcısıysanız ve şifrenizle giriş yaptıktan sonra “Profilim” alanında bulunan iletişim bilgileri kısmına cep telefonunuzu kaydettiyseniz ya da cep telefonunuzu veya hem cep telefonunuzu hem de e-posta adresinizi e-Devlet Kapısında doğruladıysanız şifre yenileme hizmetinden yararlanarak yeniden şifre temin edebilirsiniz. Bununla birlikte, mobil imza, elektronik imza, yeni T.C. kimlik kartı veya internet bankacılığı kullanıyorsanız, e-Devlet Kapısına bunlardan biri ile giriş yaptıktan sonra da şifre oluşturabilirsiniz. Şifre ilk alındığında PTT tarafından işlem masrafı olarak 2 TL tahsil edilmektedir. Şifrenin kaybedilmesi, unutulması vb. durumlarda PTT’den alınacak her şifre için ayrıca 4 TL ücret ödenmektedir. Bu işlem masrafı dışında herhangi bir yıllık ücret ödenmesi söz konusu değildir. e-Devlet şifresi yurt dışında Elçilik ve Konsolosluklardan ücretsiz olarak temin edilebilmektedir.