Edebiyat araştırmacısı ve akademisyen Emrah Pelvanoğlu ‘Tanzimat ve Metatarih: Namık Kemal’in Tarih Anlatılarının Poetikası’nda, Namık Kemal’in çalışmalarını merkeze alarak onun tarihi kavrayış yöntemini inceliyor. VakıfBank Kültür Yayınları’nın yayımladığı “Tanzimat ve Metatarih: Namık Kemal'in Tarih Anlatılarının Poetikası”, 1840 ile 1888 yılları arasında yaşayan, eserleri, fikirleri ve düzyazı çalışmalarıyla döneme damgasını vuran Namık Kemal’in hem yüzyıl figürü
hem de ulusal bir kahraman olaraktarihselleştirilmesini amaç ediniyor.

Edebiyat araştırmacısı ve akademisyen Emrah Pelvanoğlu tarafından yazılan kitapta, Vatan Şairi’nin özgeçmişi, tarih anlatıları odağa alınarak değerlendiriliyor. Pelvanoğlu, “Bu bağlamda Namık Kemal’in bilgisini üreten biyografi ve edebiyat tarihlerinin ampirik vasıflarına eleştirel yaklaşıyor, onun bir kahraman figürü olarak kurgulanmasını mümkün kılan dilsel edimlerin, poetik bir araştırmasını ortaya koyuyorum” diyor.

Tarih anlatıları belirleyici etmen Tarihsel Anlatının Poetikası: Vico ve White, Siyasalın Poetikası: Osmanlı Tarihyazımı, Bir Kahramanın
Metatarihi ve Umuda Tarih Yazmak olmak üzere dört bölümden oluşan kitapta Pelvanoğlu, roman merkezli edebiyat tarihçiliği tarafından ikincilleştirilen tarih anlatılarının Namık Kemal’in düzyazı faaliyetleri arasında belirleyici bir rolü olduğunu söylüyor. Pelvanoğlu’nun araştırma çalışmasında, bilgiyi saptaması, süzgeçten geçirmesi ve okura aktarmasında bu argüman temel alınıyor. Kitapta ayrıca, Namık Kemal’in biyografisi detaylıca incelenirken, en bilinen yapıtlarını ürettiği 1866- 1876 seneleri arasında yayımlanan Barika-i Zafer, Devr-i İstilâ ve Evrâk-ı Perîşan serisi gibi tarih anlatıları analiz ediliyor.

Namık Kemal’in düzyazı anlatılarının değerlendirilmesini içeren “Tanzimat ve Metatarih: Namık Kemal'in Tarih Anlatılarının Poetikası”, Vatan Şairi’ni tarihselleştirmeyi amaç edinen bir kitap. Ayrıca bir düzyazı faaliyeti olarak başlangıcı 15. yüzyıla dek uzanan Osmanlı tarihyazımının, Türkçe düzyazının çağdaşlaşması doğrultusunda gerçekleştirilen çalışmalarda dikkate alınması gerektiğini belirten önemli bir kaynak.

ÖLÜMSÜZ BİR KİTAP VE
SIRA DIŞI BİR SERÜVEN

Devlet-i Aliyye zamanında İstanbul’da yaşayan Mücellit Pertev Efendi’nin hayatı, Kazım Efendi’nin gösterdiği eski bir yazma ile değişir. Saraydan alınan bu yazmanın kim tarafından yazıldığını gösteren Exlıbrıs kısmındaki bir not, Pertev Efendi’nin tüm düzenini altüst eder. Mücellit Pertev Efendi, yüzyıllar önce yazılan bu yazmayı asıl sahibine götürmeye karar verir. Saraydan
bir şekilde çıkarttığı yazmanın çalındığı anlaşılınca peşine düşen yeniçerilerden canını kurtarmak için eşini, işini ve sevdiği her şeyi arkasında bırakmak zorunda kalır. Yol arkadaşı Kuru Mustafa Efendi ile birlikte sonunun  nereye varacağını bilmeden çıkmayı göze aldığı tutkulu ve heyecanlı yolculuğunda, kaderi onu önce Patmos Adası’na, sonra da Kudüs’e sürükler.

Kendinizi sorgulayacağınız bir kitap

Elinizde okumaya düşkün olduğunu düşünenlerin kendilerini sorgulayabilecekleri, ister istemez Pertev Efendi ile kıyaslayabilecekleri türden bir kitabı tutuyorsunuz. Çünkü yazar, sizi okumaya hatta okumaya olan açlığına, kitapların evrendeki kapladığı alana, içinde sakladığı inanılmaz bilgilere ve ruhunda yaktıkları ışıklara âşık bir kahramanla tanıştırıyor. Okuyucuyu her sayfada kendine daha çok bağlayan
romanda Mücellit Pertev Efendi’nin bireysel yolculuğuna şahit olacaksınız. Zaten hayat da bir yolculuktan ibaret değil mi? Ama bu romanın bir farkı, bir iddiası var: Sayfalarında raks eden gözlere en güzel yolculukların kitaplar sayesinde gerçekleşebileceğini ispat ediyor. Dönemin ticari,siyasi ve sanatsal gerçekleriyle kurgulanan roman, yüzyıllar öncesinin atmosferini birebir yansıtıyor. Sayfalarını çevirmek için acele edeceğiniz şahane bir üsluba sahip Ex-libris ya da Pertev Efendi’nin Olağanüstü Yolculuğu’nda Pertev Efendi’yle aynı tutkuyu hissedeceğinize emin olabilirsiniz.

CAN ORHUN KİMDİR?

1967’de İzmir’de doğdu. Orta öğrenimini İzmir Bornova Anadolu Lisesi’nde tamamladıktan sonra Ege Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği’ni bitirdi. Bir süre Dokuz Eylül Üniversitesi’nde öğretim görevlisi olarak çalıştı. Ege Üniversitesi “Protohistorya ve Ön Asya Arkeolojisi” bölümündeki yüksek lisans eğitimi süresince çeşitli arkeolojik kazılara katıldı. Türkiye’de seyahat etmenin bugünkü kadar yaygın olmadığı doksanlı yıllarda Hindistan, Nepal, Mısır, Küba, Kamboçya gibi pek çok ülkeye uzun seyahatler yaptı. 2000’li yılların başında, Fil adlı internet dergisine gezi yazıları ve fotoğraflarıyla katkıda bulundu. Son on beş yıldır İstanbul’da bilişim alanında çalışmakta, birçok dergide uzmanlık alanıyla ilgili yazılar yazmakta ve yönetici olarak görev yapmaktadır. İlk kitabı olan Yusuf’un Limanları 2016’da yayımlanmıştır. B

BÜYÜK SANATÇILAR VE ESERLERİ HAKKINDA HER ŞEY BU KİTAPTA

Susie Hodge’un gotik dönemden günümüze görsel sanatın önde gelen sanatçılarını ve eserlerini yazdığı Sanat kitabı İnkılâp Kitabevinden yayımlandı. Sanat, dünyaca kabul görmüş sanatçıların eserlerini dönemin ruhunu kavrayarak anlamamızı sağlıyor. Unutulmaz eserlerin hangi şartlarda doğduğunu ve sanatçıların bu eserleri hangi amaçla yarattıklarını anlatan Sanat kitabı, bilinen sanat eserlerinin bilinmeyen perde arkasını ve sanat eseri olarak anılmalarının nedenlerini açıklıyor. Görsel sanatın 13. yüzyıldan 20. yüzyıla değişimi, gelişimi, etkili olan fikir akımları ve sanatçıların ilginç yaşam öykülerine yer verilen Sanat kitabı, okuyucuya sanat
dünyasının kapılarını aralıyor.

ŞENGÖR'DEN YENİ KİTAP: BİLİMİN BÜYÜSÜ

Celal Şengör’ün bilimin insan yaşamındaki büyük etkilerini anlattığı Bilimin Büyüsü kitabı İnkılâp Kitabevi tarafından yayımlandı. Daha önce İnkılâp Kitabevi’nden Zümrüt Ayna, Bir Toplum Nasıl İntihar Eder, Aptalı Tanımak ve Dahi Diktatör adlı kitapları yayımlanan Celal Şengör, Bilimin Büyüsü’nde insanlık tarihinde köklü değişimler yaratan bilim insanlarını ve bilimsel kırılma anlarını anlatıyor. Kendine has üslubu ve bilimsel olandan taviz vermeyen yaklaşımı ile bilinen yazar, Bilimin Büyüsü’nde de okuyucuya sağduyunun önemini açıklıyor. 

STEPHEN KİNG KLASİĞİ 'HAYATI EMEN KARANLIK' YENİDEN RAFLARDA

Stephen King’in en sevilen romanlarından Hayatı Emen Karanlık, Altın Kitaplar logosuyla yeniden raflarda... Hem de yenilenmiş çevirisi, kapağı ve tam metniyle!

Stephen King’in ilk kez 1989’da yayımlanan, kısa sürede klasiğe dönüşen ve sinemaya da uyarlanan romanı Hayatı Emen Karanlık; yenilenmiş çevirisi, kapağı ve tam metniyle yeniden hayranlarıyla buluşuyor. Thad Beaumont yıllarca George Stark takma adını kullanarak romanlar yazdı; bu adla ün ve para kazandı, kitapları “çoksatanlar” arasında yer aldı. Fakat bir gün bu takma adın ifşa edilmesi tehlikesiyle karşı karşıya kalınca, yıllardır istediği şeyi yapıp gerçeği kamuoyuna açıklama kararı aldı ve popüler bir dergiye verdiği röportajla birlikte Stark’ın cenaze törenini düzenledi. Artık George Stark yoktu. Thad bir daha bu isimle kitap yazmayacaktı. Ne var ki, Stark’ın “öldürülmesinde” katkısı olan kişiler birer birer cinayete kurban gitmeye başlayınca bunun o kadar da kolay olmayacağı ortaya çıktı.

Thad Beaumont’un hayatında bir şeyler fena halde ters gitmeye başlamış, kâbuslar geri dönmüştü. Ve serçeler yine uçmaya başlamıştı…
Stephen King, hepsi de dünya çapında bestseller olmuş elliden fazla romanın yazarıdır. Eserlerinin arasında Doktor Uyku ve CBS’te çok başarılı bir dizi yorumlaması olan Kubbe’nin Altında vardır.

22/11/63 adlı romanı New York Times Book Review tarafından 2011’in ilk on kitabı arasında gösterilmiş, En İyi Gizem/Macera Romanı
seçilerek Los Angeles Kitap Ödülü’nü ve Uluslararası Macera Yazarları En İyi Kitap Ödülü’nü kazanmıştır. Yazar, 2003’te Ulusal Kitap Vakfı’ndan Amerikan Edebiyatına Güzide Katkı Madalyası almıştır. Kendisi de roman yazarı olan eşi Tabitha King ile Bangor, Maine’de yaşamaktadır.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.