Artık ağırdan da olsa normale dönmeye başladık. AVM'ler ve berberlerden sonra ikinci ayak olarak oteller, restoranlar ve kafeler de açılacak. Bunun ön hazırlıkları başladı. Alınan kriterlere uymak kaydı ile yakın zamanda otellerin ve restoranların da açılması bekleniyor.

Hemen belirtelim:

Artık hiçbir şey eskisi gibi olmayacak. Otellerin ve restoranların yarı kapasite ile çalışmaya başlayacak olması ağır mali yükü de beraberinde getirecek. Bu nedenle bu yerlerden yararlanmak biraz daha pahalı olacak gibi görünüyor.

Şimdi merak etmişsinizdir.

Yukarıda başlığa aldığımız "Türkiye'nin adı yok" ne anlama geliyor.

Hemen yanıtlayalım:

Avrupa'nın en büyük tur operatörü TUİ'nin CEO'su Fritz Joussen koronavirüs tedbirlerinin gevşetilmesiyle ilk tur düzenleyecekleri turistik bölgeleri açıkladı.

TUİ CEO'su Fritz Joussen bazı Avrupa ülkelerinin tatil sezonunu çok bekletmeden başlatabileceğini ifade etti. Ülkelerin sınırlarını açmaya yönelik kararını beklediklerini belirten Joussen en kısa sürede Akdeniz'e yönelik turlara başlamak istediklerini dile getirdi.

Tüm tatil destinasyonları için sağlık önlemleriyle ilgili bir kontrol listesi hazırladıklarını belirten Joussen " Sadece sağlık açısından güvenli olan bölgelere yönelik tur paketleri sunacağız. İlk tur düzenleyeceğimiz yer Mallorca olacak. Çünkü Mallorca'daki oteller bir test çalışması yaptı. Ve bunun sonucunda otellerin hemen misafir kabul etmeye başlayabileceği tespit edildi. Yunanistan, Kıbrıs, Hırvatistan, Bulgaristan, Avusturya ve Danimarka'da yaz turizmi için iyi hazırlandı" dedi.

Turlara başlayabilmek için önce Almanya'nın sınırlarını açması gerektiğini belirten Joussen Avrupa'da 14 Haziran'a kadar devam edecek seyahat yasağını doğru bulmuyor. Joussen, her ülke veya bölgenin kendi durumuna göre değerlendirme yapılması gerektiğini ifade ediyor.

2021 için rezervasyonlarda artış öngören Joussen, uçaklarda yüz maskesi takmanın doğru olduğunu düşünüyor. Joussen, "Uzun kuyruklar olmayacak, havalimanlarının sunduğu sıcaklık ölçümleri olacak." diye konuştu.

İşte turizmimizi bekleyen en büyük tehlike bize göre bu olacak. Çünkü, TUİ'nin getirdiği turist yoğunluğu olmazsa birçok işletmenin daha da sıkıntıya düşebileceğini söyleyelim.

Bir de şu var:

Sosyal mesafe kuralları uçak fiyatlarına yansıyacak ve artık daha pahalı seyahat edeceğiz. Bu da bütçelere ayrı bir getirecek.

Uluslararası Hava Taşımacılar Birliği (IATA) uçaklarda boş koltuk bırakmanın salgını önlemeyeceğini ifade ederek, "Sosyal mesafe uygulanırsa fiyatların ciddi oranda artması gerekir" açıklamasını yapıyor.

IATA uçuşlarda yolcuların yüzlerini koruyucu bir eşya veya maske ile kapatmasını, mürettebatın ise maske takmasını öneriyor.

IATA'dan yapılan açıklamada "Sektörün ortalama kar eşiği yük faktörü yüzde 77. Sosyal mesafe önlemleriyle maksimum yük faktörü yüzde 62'ye düşecek. Bu da birim maliyetlerinde keskin artışa neden olur. Havayolu şirketlerinin sadece kâr eşiğini yakalaması için bile 2019 yılına göre bilet ücretlerinin bölgeden bölgeye yüzde 43 ila 54 artması gerekir" deniliyor.

IATA Genel Direktörü Alezandre de Juniac, CNN'e yaptığı açıklamada "Bu koşullar altında uçabilecek ve bu uçuşlardan paza kazanabilecek hiçbir havayolu yok" dedi.

Boş koltuk uygulaması kuruluşa göre doluluğu farklı uçak tiplerinde yüzde 30 ila 50 düşürüyor.

Bazı tesis sahipleri ve CEO'larının yarı kapasite ile çalışma konusundaki ortak görüşünü de yansıtalım:

"Yüzde 30/ 50 ile çalışacaksam tesisi açmam daha iyi. Rezervasyonları değerlendireceğiz. En az yüzde 40 doluluğu yakalayabilirsek tesis açılır. Bu oranda rezervasyonun bile sadece maliyeti kurtarabilir. Kriz gündemden düştüğü an seyahat açlığı ortaya çıkabilir. Ama o da kimsenin dişinin kovuğunu doldurmaz. Tahminimiz ağustos ayından sonraya kalır. Sezonun bütününü düşününce büyük bir kayıp ortaya çıkmış olacağı zater şimdiden görülmeye başlandı bile."

Özetlersek bu yıl otelleri ve restoranları gerçekten büyük sıkıntı bekliyor.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.