İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu, günler önce Adalar’a götürülen elektrikli faytonların deneme sürüşü için dün Büyükada’daydı. Beraberindeki heyet ve Adalar Belediye Başkanı Erdem Gül ile yeni nesil faytonları kullanacak ve vatandaşın aynı zamanda turistin hizmetine açacaktı. Ama öyle olmadı. Bürokrasi yine galip geldi ve günlerdir orada duran ve başvurusu çok önceden yapılan elektrikli faytonlar faaliyete geçmedi. Çünkü Adalar Kaymakamı, “Karayolları Trafik Kanunu'na uyulmadığı” gerekçesiyle elektrikli faytonların Adalar’da çalışmasına izin vermedi. Dün evet dün… Tam da faaliyete geçeceği gün… Yani son dakikada…

Oysa her şey çok güzeldi atlar ölüyordu

Bu tip “kararlarla” sık sık karşılaşır olduk ne yazık ki… Oysa ne güzel fayton sahipleri atlara bakmıyordu. Güzelim atlar yol kenarlarında ölüme ve açlığa terk ediliyordu. Her şey çok güzel ve “nostaljik”ti… Yıllarca hipodromlarda koşmuş zaten canı çıkmış atlar tam emekliliğini yaşayacakları sırada yani kısmen de olsa “özgür” olacakları zaman Adalar’da yaşayan ve at bakma konusunda herhangi bir yeterliliği olmayan kişiler tarafından 2-3 bin liraya alınıp yıllarca kullanılıp sonra bir kenara atılıyordu. Evet hem de nostaljik nostaljik…

“Hayvanseverlere” gün doğdu

Hayvansever olduğunu iddia eden, sosyal medyasında kedi-köpek görüntüleri, fotoğrafları paylaşanlar da bu “nostaljik” ve Adalar’ın “karakterini” yansıtan atlı faytonlardan da vazgeçmemek için eylem yapıyordu. Oysa günde ortalama iki atın yol kenarlarında ölüme terk edildiği görüntülerin altında. Hatta yorgunluktan bitap, susuzluktan perişan olmuş halde “turist” taşıyan atlar arabalarında yolcu varken cadde-sokak ortasında bayılırken… Nostaljik görüntüler elbette. Bazı ada halkının enteresan duyarlılığı var. Örneğin ne yerli ne de yabancı turistin yazın Adalar’a gitmesini istemiyorlar. Hatta o kadar istemiyorlar ki artık alışkanlık olduğu üzere sezon başlangıcında sosyal medyadan “Adalar insan doldu, çöplerini yerlere atıyorlar, 1.5 milyona dayandı” vs. gibi paylaşımlar yapıyorlar. Sanki İstanbul’un diğer ilçelerinde fark yaşanıyormuş gibi. Ama buna “turist sevmeyen” bazı Adalılar, fayton nostaljisinden de vazgeçemiyor. Sanki her gün kendileri faytonlara binip nostalji yapıyormuş gibi.

Bırakınız yürüsünler canları çıkana kadar

Oysa adından da belli olduğu üzere Büyükada, yani faytonların en sık kullanıldığı ada hepitopu 5.4 km alana sahip. Pekala yürüme mesafesi… İnsanlar Adalar’a madem turistik amaçla gidiyor, yürüyerek her yerini görme imkanı bulabilir. Buna Adalar’da yaşayanlar da dahil. Tam da elektrikli faytonların Adalar’da faaliyet göstermesine izin verilmediği şu günlerde bu “seçenek” kullanılabilir. Böylelikle masraf da olmaz. Elektrikten de tasarruf olur. Buradan İBB’ye tavsiyem, bırakınız turistler yorgunluktan bayılana kadar gezsinler, Adalar’ın tadını çıkarsınlar. Atları da elektriği de rahat bıraksınlar. Ada halkı da rahat bir nefes alsın. Çok isteyen bir at satın alıp bahçesinde baksın…