Trafikten kaçanlar üst geçitte sıkışıyor

Toplu taşımada çığır açan Metrobüs, artan yolcu yükünü taşıyamaz olunca, günün belli saatlerinde üst geçitler vatandaş için çileye dönüşüyor. Karayolu trafiğinden kaçanlar, üst geçitlerde kuyruğa giriyor.

Trafikten kaçanlar üst geçitte sıkışıyor

Toplu taşımada çığır açan Metrobüs, artan yolcu yükünü taşıyamaz olunca, günün belli saatlerinde üst geçitler vatandaş için çileye dönüşüyor. Karayolu trafiğinden kaçanlar, üst geçitlerde kuyruğa giriyor.

15 Ekim 2018 Pazartesi 08:38
165 Okunma
Trafikten kaçanlar üst geçitte sıkışıyor

İstanbul'un toplu ulaşımında 2007 yılında hizmete girerek yeni bir dönemi başlatan Metrobüs hattı, karayolu trafiğinden kaçan vatandaşların ihtiyacını karşılayamaz hale geldi. Hızlı ulaşım nedeniyle tercih edilen Metrobüs hattında, şehrin artan nüfusu nedeniyle büyük yoğunluk yaşanıyor. Vatandaşlar, otobüs ve minibüs aktarma noktalarında Metrobüs üst geçitlerine sığmıyor.
En fazla 3 kişinin yanyana geçebildiği üst geçitler yetersiz kaldığı için, mesai saati bitiminde Metrobüs'e binmek isteyenler geçitlerin merdiveninde sıraya giriyor. Şirinevler ve Zeytinburnu'ndaki üst geçitler yenilenirken, Avcılar, Edirnekapı, Bahçelievler gibi aktarma noktalarında yoğunluk sürüyor. Metrobüste yaşanan yoğunluk, sosyal medyada sık sık gündeme oturuyor.

ÜST GEÇİT MESAİSİ

Özellikle, Edirnekapı, Merter, İncirli, Bahçelievler, Avcılarda bulunan metrobüs üst geçitlerinde vatandaşlar durağa girebilmek için, çoğu zaman köprünün ortasında sıraya girmek zorunda kalıyor. En fazla üç kişinin yanyana durabildiği üst geçitlerin çoğu artık talebi karşılamıyor. Şirinevler ve Zeytinburnu'ndaki üst geçitler yenilendikten sonra köprüdeki yaya trafiği rahatlamış ancak bu iki üst geçidin yapımı aylar sürmüştü.

En ufak yağmurda kilitlenen İstanbul trafiğinden kaçmak isterken, yaya trafiğine takılan vatandaşların çoğu ise bu yaşananlara tepkisini sosyal medya üzerinden gösterdi. Kimi de boş bulduğu duvarların üstünden yürüyerek işyerine ulaşmaya çalıştı. Duraklara girmek ve çıkmak isteyen vatandaşlar, dakikalarca beklemek zorunda kaldı. Özellikle mesai giriş çıkış saatlerinde yaşanan bu yoğunluğun azalması için güvenlik görevlileri dakikalarca anons yaptı, birbiri ardına boş metrobüsler Edirnekapı ve Bahçelievler metrobüs durağına gönderildi. Yaklaşık bir saat sonra, seferler eski seyrine döndü.

İKİ YAKAYI BAĞLIYOR

Yapımına 2007 yılı başında başlanan ilk Metrobüs hattı olan Topkapı-Avcılar arasındaki 18,3 kilometrelik hat, sekiz ay gibi kısa sürede tamamlanarak 17 Eylül 2007'de açıldı. Metrobüsün ikinci etabı olan Zincirlikuyu ayağı 8 Eylül 2008 Pazartesi günü yeni eğitim-öğretim yılı başında hizmete alındı. Hattın 77 gün gibi kısa sürede tamamlanmasıyla durak sayısı 25'e yükseldi. Metrobüs hattının üçüncü etabı olan Söğütlüçeşme, 3 Mart 2009 tarihinde hizmete alınarak İstanbul'un iki yakası en kısa yoldan birbirine bağlandı. Hattın Avcılar-Beylikdüzü güzergâhının temeli 15 Mart 2011 günü törenle atıldı. Hattın resmî açılışı 19 Temmuz 2012 tarihinde gerçekleşti. Toplam uzunluğu 52 kilometreyi bulan 44 istasyonlu Beylikdüzü-Söğütlüçeşme metrobüs hattında yolculuk süresi 100 dakika ve günlük ortalama 870 bin yolcu taşınıyor.

MİLYONLARI TAŞIYOR

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), şehir içi toplu ulaşım aracı metrobüsün, 2017'de bir önceki yıla göre 22 milyon 419 bin 215 artarak, 276 milyon 258 bin 576 kişi tarafından kullanıldığını açıkladı.

İstanbul'da Beylikdüzü-Söğütlüçeşme arasında 44 istasyonuyla, 52 kilometrelik hat üzerinde hizmet veren metrobüsün yolcu taşıma miktarı belli oldu. İBB'nin verilerine göre; 2016 yılında 253 milyon 839 bin 361 kişi tarafından kullanılan metrobüs, 2017'de 22 milyon 419 bin 215 artarak, 276 milyon 258 bin 576 yolcu tarafından tercih edildi. 
2018 yılında bu sayının daha da arttığı belirtiliyor.

Sibel GÜLERSÖYLER

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.