THY bagaj taşımada robot dönemini başlattı

Türk Hava Yollar (THY) yeni bir uygulamayı yolcuların hizmetine sunarak bagaj taşımada robot dönemini başlattı. Atatürk Havalimanı'nda yolcuların bagajlarını taşıyacak robot 'Leo' 3 gün denenecek ve başarılı olursa sayısı artırılacak.

THY bagaj taşımada robot dönemini başlattı

Türk Hava Yollar (THY) yeni bir uygulamayı yolcuların hizmetine sunarak bagaj taşımada robot dönemini başlattı. Atatürk Havalimanı'nda yolcuların bagajlarını taşıyacak robot 'Leo' 3 gün denenecek ve başarılı olursa sayısı artırılacak.

28 Şubat 2018 Çarşamba 13:09
THY bagaj taşımada robot dönemini başlattı

Türk Hava Yollarının yolcularının bagajlarını taşıyacak olan robot "Leo"'yu tanıttı. Atatürk Havalimanında 3 gün denenecek robot Leo başarılı olursa, sayısının artırılacağı öğrenildi. Leo ‘yu geliştiren ve THY yolcularının hizmetine sunan firmanın yetkilisi Burak Çöme, “Havalimanlarında artan yolcu nedeniyle bagaj işlemlerinde bir sıkıntı oluşturuyor. Bagajları hızlı bir şekilde işlemek için firmamız bagaj robotu geliştirdi. Bu robot yolcunun bagaj bandını okutarak teslim etmesini, bagaj etiketini vererekte güvenli geçmesini sağlayacak. Yolcunun kontuara tekrardan gitmesine gerek kalmayacak. Şu an deneme aşamasında. Türk Hava Yolları ile deneme yapıyoruz. Bir çok havalimanında denendi. Şu an deneme aşamasında. Atatürk Havalimanında üç gün kalacak” dedi.

YOLCULARIN BAGAJINI TESLİM NOKTASINA ULAŞTIRIYOR

Bagaj robotu “Leo”, online olarak check-in işlemini evinde, ofisinde tamamlayan veya havalimanı kiosklarından gerçekleştiren yolculara hizmet vermek amacıyla geliştirildi. “Leo”, yolcuları havalimanında karşılayarak, boarding kartının veya cep telefonundaki boarding kare kodunun okutulması ile bagaj etiketi üretiyor ve son aşamada bagajı yolcudan teslim alarak güvenli bir şekilde bagaj teslim noktası çalışanına ulaştırıyor. Proje, yolcuların havalimanındaki işlemlerini daha hızlı ve pratik bir şekilde çözerek seyahatlerinden alacakları keyfe odaklanmalarını sağlamayı amaçlıyor.

Yolcu bagajlarının hedeflendiği sürede ve güvenli şekilde ulaştırılması konusunda 2017 yılını bin yolcu başına 5.1 aksaklık oranıyla Avrupa ortalamasına göre oldukça başarılı bir performansla tamamlayan bayrak taşıyıcı havayolu bagaj operasyonu ile ilgili her yıl ortalama beş büyük projeyi hayata geçirerek yolcu bagajlarına büyük önem veriyor.

İHA

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.