Turizm, koronavirüsten en çok etkilenen sektörlerden biri haline geldi. Tatile çıkılmalı mı yoksa çıkılmamalı mı sorusu vatandaşı ikiye bölerken, yaz tatilinden vazgeçemeyenler otel arayışlarına erkenden başladı. Şikayetvar, normalleşme ile faaliyetlerine başlayan işletmelerle alakalı en çok şikayet edilen konular üzerinde bir çalışma hazırladı. Verilere göre; tur şirketleri tarafından kapalı otellere rezervasyon alınması, rezervasyon iptali ve ücret iadesinde zorluk çıkarılması, tur şirketleri aracılığıyla yapılan rezervasyonlarda otel ve tur şirketlerinin birbirlerine yönlendirerek sorumluluk almamaları en çok şikayet edilenler arasında yer aldı.

Otellerin en çok şikayet aldığı konulardan bir tanesi de pandemiden dolayı personel sayısının azaltılmasından kaynaklı hizmet sıkıntıları, personellerin kabalığı, hijyen kurallarına uymamaları ve maske takmamaları oldu. Vatandaşlar, otel odalarının, havuzun, sahilin ve yemek alanlarının temiz olmamasından, pandemi olmasına rağmen otellerin doluluk oranının fazla olmasından, odaların web sitesindeki görselle alakasız olmasından, yabancı turistlere ayrıcalık tanınmasından, onlara gösterilen ilginin yerli turistlere gösterilmemesinden, yemek çeşitlerinin az olmasından ve bir gün önceden kalan yemeklerin servis edilmesinden de şikayet etti.