Adalet Bakanı Abdülhamit Gül, Ankara’ya hareketi öncesi Gaziosmanpaşa Adliyesinin ek hizmet binası olarak 7 gün 24 saat aralıksız olarak hizmet veren İstanbul Havalimanı’ndaki adliye binasını dün gece saat 23.45’te ziyaret etti. Adliyede incelemelerde bulunarak gazetecilere verilen hizmet ve amaçlara ilişkin bilgi veren Bakan Gül, yolcuların uçuşlarını kaçırmamaları için sorunlarını kısa sürede çözmeyi hedeflediklerini ifade etti.
“Erişilebilir adalet amacını uyguladığımız çok önemli bir model olmuştur”
Ziyaret sırasında basın mensuplarına değerlendirmede bulunan Adalet Bakanı Abdulhamit Gül, "İstanbul Havalimanı’nda adliye binamızdayız. Yargı reformu strateji belgemizdeki hedeflerimizden birinin gerçekleştiğini burada müşahede ediyoruz. Oradaki hedeflerimizden birisi büyük havalimanlarında vatandaşlarımıza adliye hizmetlerini vermek bir hedef olarak karşımızdaydı. Buradaki amacımız da vatandaşlarımız yurt dışına ya da farklı bir ile giderken yargısal birtakım işlemlerden dolayı mağdur olmaması için böyle bir hedef ortaya koymuştuk. Bugün bu hedefi gerçekleştirmiş olmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Buradaki hizmetin amacı 7 gün 24 saat İstanbul Havalimanı’nda bulunduğumuz yerde hakim, savcılarımız yargı hizmeti vermekteler. Personelimiz, zabıt katiplerimiz, yazı işleri müdürlerimizle birlikte burada adliye hizmetleri verilmekte. Gaziosmanpaşa Adliyesine bağlı olarak bu adalet hizmetleri gerçekleşmekte. Bunun temel itibariyle amacı insanı yaşat ki devlet yaşasın. Vatandaşlarımızın işlerini zorlaştıran değil, kolaylaştıran yaklaşım egemen olsun yaklaşımı vardı. Adalete erişimi arttıran bir uygulamadır. Güven veren erişilebilir adalet amacını uyguladığımız çok önemli bir model olmuştur” ifadelerini kullandı.
“10 dakika içerisinde işlemini yapmakta ve uçağını kaçırmadan işlemlerini tekrar yapabilmekte”
Bir yılda 5 binin üzerinde kişinin mağduriyeti giderildi
İstanbul Havalimanı’nda geçtiğimiz yıl Şubat ayında Gaziosmanpaşa Adliyesine bağlı bir birim olarak hizmete İstanbul Havalimanı Adliyesinde mahkemeler, savcılık yakalama kararlarına ilişkin işlemler, havalimanında işlenen suçların soruşturmaları, kesinleşmiş kararların infazı ve para cezalarına ilişkin işlemler yapılıyor. Belirtilen adli hizmetin havalimanından verilmeye başlanması ile 3 bin 500 kişi için yakalama emrine, 2 bin 100 kişi için soruşturmaya ilişkin işlem yapıldı. Böylelikle 5 binin üzerindeki kişinin mağduriyeti de önlendi.
İHA