Rehber Öğretmen Nurcan Eğirbaş LYS-2 ve LYS-3 oturumları hakkında; "Son yıllarda olduğu gibi bu yılda fizik soruları yoruma dayalıydı. Formül bilgisi gerektiren soru çok azdı. Daha çok temel bilgi gerektiren okuduğunu anlamaya yönelik sorulardı. Kimya sorularında yer alan çeldirici şıklar öğrencileri uğraştırdı. Küçük bir işlem hatası bile yapıldığında çıkan sonucun şıklarda yer alması soruları biraz zorlaştırdı. Bilgi ve işlem bakımından zor değil ancak çok dikkatli çözülmesi gereken sorulardı. Biyoloji geçen yıllara göre zorluk düzeyi değişmemişti ancak en önemli fark geçtiğimiz yıllara göre çeldirici şıkların güçlü olmasıydı "dedi.

KONU VE SORU DAĞILIMI FARKLIYDI

Edebiyat soruları beklenenin aksine öğrencileri zorladığını söyleyen Nurcan Eğribaş sözlerini söyle sürdürdü. "Edebiyatta sanatçıların az bilinen eserlerini sorup sanatçıyı sordular. Yazarların bilindik eserlerine şıklarda yer vermediler ve öğrenciler şüpheye düştüklerinden hem zaman kaybı yaşadılar hem de emin olmadan işaretleme yaptılar. Konu soru dağılımı özellikle edebiyatta önceki yıllardan çok farklıydı. Cumhuriyet edebiyatında beklenmedik yazarların çıkması öğrencileri şaşırttı. Her yıl soru çıkan Tanzimat Edebiyatı-Servet-i Fünun-Milli Edebiyattan soru çıkmadı. Coğrafya birkaç belirleyici soru dışında kolaydı. Müfredat dışı soru yer almadı."