Türkiye'nin 23 Eylül 1856'da İzmir-Aydın hattının inşaatıyla başlayan demir yolu serüveninde 162 yıl geride kaldı. Tarihî Yarımada'da filmlere, kitaplara konu olan, buluşmaların ve ayrılıkların adresi Sirkeci Garı, şimdi de 124 yıllık raylarıyla gündeme geldi. Tarihî gar ve raylar, havadan da fotoğraflandı. Fatih'te bulunan ve 2. Abdülhamid döneminde, 3 Kasım 1890'da Alman Mimar August Jasmund tarafından inşa edilen Sirkeci Garı'ndaki tarihi raylar, halen yan yollarda hizmet veriyor  Garın 128 yıl önceki açılışının hemen ardından yapılan rayların üzerinde "1894" yılına ait olduğunu belirten tarih yer alıyor. 124 yıllık raylar, ana yolların dışında kalan yan yollarda, depoya giden trenler tarafından hâlen kullanılıyor. İstanbul'dan Batı'ya olan yolculukların yapılmasının sağlaması sebebiyle, "Avrupa'ya açılan kapı" olarak bilinen garda, Alman yapımı Krupp marka rayların, aktif olarak kullanılan en eski raylardan biri olduğu değerlendiriliyor.

25 BİN KİLOMETREYE ÇIKACAK

2018 yılı verilerine göre, Türkiye genelinde 12 bin 710 kilometre demir yolu bulunuyor. Elektrikli hatların 5 bin 56 km, sinyalli hatların 5 bin 534 kilometre uzunluğunda olduğu biliniyor. Yüksek hızlı, hızlı ve konvansiyonel olmak üzere yaklaşık 12 bin 300 kilometre  demir yolunun yapım, ihale ve proje çalışmaları ise devam ediyor. Rayların toplam uzunluğunun 25 bin kilometrenin üzerine çıkarılması hedefleniyor.