Avrupa'nın birinci, dünyanın ise 7. en büyük havayolu şirketi olan Lufthansa Group, Türkiye'de hava yolculuğuna ilginin artışıyla birlikte pazardaki paylarını artırmak istiyor. Lutfhansa'nın Türkiye Genel Müdürü Kemal Geçer, Türkiye'de yerli şirketlerin pazar paylarının diğer ülkelere nazaran daha fazla olduğunu belirterek "Türkiye'de son 14 yılda iç hat yolcu sayısındaki artış, gelişen ülke ekonomisi ve bilet fiyatlarının düşmesi ile pazarı genişletti" dedi.

2,2 MİLYAR EUROLUK YATIRIM

2016 yılında toplam 2.2 milyar Euro yatırım yaptıklarını, dijital alanda yaptıkları yeniliklerle müşterilerinin seyahat konforunu artırmayı hedeflediklerini söyleyen Kemal Geçer, sektördeki liderlik rolünü sürdürme arzusundaki Lufthansa'nın, yolculara her uçuşlarında aynı kalitede hizmet sunmayı hedeflediklerini söyledi. 

Lufthansa Türkiye Genel Müdürü Kemal Geçer, Türkiye'deki havayolu taşımacılığıyla ilgili soruları cevaplandırdı:

- Lufthansa'nın Türkiye'deki faaliyetlerinden bize biraz bahseder misiniz?

Lufthansa Group olarak Türkiye faaliyetlerimizin 62. yılındayız.  İstanbul, Ankara, İzmir, Antalya Dalaman ve Bodrum'a Yurtdışından direk seferlerimiz var. 57 yıldır Ankara'ya, 32 yıldır İzmir'e uçuyoruz. Frankfurt, Münih, Zürih, Viyana, Köln, Düsseldorf ve Berlin merkezli olarak dünyanın her yerine 600'ün üzerinde noktaya bağlantı veriyoruz. Ayrıca Antalya, Dalaman ve Bodrum gibi farklı turistik noktalara uçuyoruz. Lufthansa Grubu olarak, Türkiye'de 10 havalimanında faaliyet gösteriyoruz. Ayrıca Swiss, Austrian ve Eurowings Grup havayollarımız ile de Türkiye'de faaliyet gösteriyoruz. Özellikle Eurowings, Samsun ve Adana gibi farklı noktalara da uçuşlar düzenliyor. Lufthansa Grubu olarak haftada toplam 99 uçuş gerçekleştiriyoruz. Hava taşımacılığının yanı sıra Türkiye'nin farklı bölgelerinde farklı hizmetler de veriyoruz. Kağıthane'de 200 çalışanın çalıştığı bir çağrı merkezimiz var. İzmir'de 60 kişilik bir ekibimiz var.  Kargo sektöründe de faaliyetlerimizle ciddi bir Pazar payına sahibiz. Ayrıca İstanbul Atatürk Havalimanı'nda kış aylarında 150, yaz aylarında 250 çalışanın yer aldığı üretim tesisimizden farklı havayollarına İkram hizmetleri sunuyoruz. Türkiye'de teknik ekip de dahil olmak üzere Grup olarak 600'ün üzerinde çalışanımız var.

-  Türk pazarını nasıl değerlendiriyorsunuz? Ne gibi zorlukları var?

Türkiye havacılık alanında yoğun ve rekabet açısından zengin bir pazar. Yerli şirketlerin Türkiye'de pazar payları diğer ülkelerdeki yerli şirketler ile kıyaslandığında çok daha fazla. Bu bir anlamda güçlü yerli havayolu şirketlerinin olduğunu gösteriyor. Aynı zamanda pazar daraldığında yabancı havayollarının da çekilmesinde etkili oluyor. Türkiye'nin havacılık sektörünün en çarpıcı artısı son 14 senede iç yolcu sayısının 90 milyon artmış olması. Gelişen ülke ekonomisi ve bilet fiyatlarının düşmesi ile bu yolcu sayıları desteklenmiş oldu. Türk yolcular, seyahatlerinde uçak tercihine gittikçe daha fazla önem vermeye başladı. Bu da bizm gibi Avrupa'nın lider havayolu olarak önemli bir avantajdır.

- Türkiye'de ve dünya genelinde kaç uçuş noktanız var? Yeni uçuş noktaları var mı?

Lufthansa Grubu olarak 4 bayrak taşıyıcı ve 5 merkez havalimanı ile çok güçlü bir dağıtım ağımız mevcut. Dünya genelinde 308 destinasyona haftada toplam 23 bin 476 uçuş gerçekleştiriyoruz. Dünya çapında en fazla anlaşma ve en kapsamlı ulaşım ağına sahip olan Havayolu grubuyuz. JointVenture ve Codeshare ortaklığımız olan havayolları ile yolcularımızı günde 10.000'den fazla uçuş ile 600'den fazla destinasyona taşıyabiliyoruz. En sık uçtuğumuz rotalar başta Avrupa Amerika arası olan rotalar.

3. HAVALİMANI AÇILINCA CİDDİ YATIRIMLARI OLACAK 

- Türkiye'nin Lufthansa için öneminden bahseder misiniz? Yeni yatırım planları veya hedefleriniz neler?

Özellikle IGA Yeni havalimanı faaliyete geçtikten sonra İstanbul'da elde edeceğimiz kapasite artışı ile sadece İstanbul'da iç hat ve dış hat da toplam yolcu sayısı 60 milyonun üzerinde olur.  Bu sene Türkiye' de faaliyet gösteren bütün havayollarının gündeminde IGA var. Istanbul Yeni Havalimanı (IGA) projesi kapsamında tüm hazırlıklarımız devam ediyor ve ciddi yatırımlar yapacağız.

- Havayolu şirketleri arasında toplam marka değeri sıralamasında Lufthansa'nın konumu nedir?  

Bu sene 160 ülkeden 18 milyon katılımcının değerlendirmesi sonucu, daha önceki senelerde olduğu gibi, Lufthansa olarak tekrar Avrupa'nın en iyi havayolu seçildik. Bunun yanısıra 'En iyi First Class ikram'  ve 'En iyi Batı Avrupa Havayolu' ve 'En iyi Premium Economy Sınıfı' dallarında birinci olup dünya çapında 'En iyi First Class' ve 'En iyi Business Class' dallarında en yüksek derecelerde yer aldı. Bu başarılar Lufthansa Grubu'nun son yıllarda yaptığı devasa yatırımın ve personelimizin muazzam çalışmalarının neticesi. 
Ayrıca Skytrax'in 'beş yıldız' sertifikasının sahibi olan Avrupa'nın ilk havayolu şirketi olduk. Böylece Lufthansa, bu başarıyı yakalamış olan 10 havayolu içinde yerini almış oldu. 

- 2017 yılı Lufthansa için nasıl geçti?

2016 yılında havayolu ve turizm açısından düşüşler yaşandı. 2017'de Türkiye'ye ziyaretçi sayısı arttı ve turizm gelirleri de buna bağlı olarak yükseldi. 2017 rakamları turizmde yaşanan toparlanmanın bir göstergesi. 2018 de ise yolcu trafiği açısından tekrar bir artış öngörebiliriz. Tüm ülkelerde uçuş talebi arttıkça havacılık sektörü ilerlemeye devam edecektir. 

- 2018 yılı beklentileriniz nelerdir? Ne gibi yatırım planlarını var?

2018 yılında, henüz yolcu trafiği için bir tahmin veremeyiz ancak bizim için başarılı bir geçen 2017 yılının ardından olumlu bir ortam öngörebiliriz. Yatırım planlarımız geçen sene gibi stabil bir şekilde devam ediyor. Bu sene yapılacak en büyük yatırım 29 Ekim'de açılışı planlanan İstanbul Yeni Havalimanı (IGA) ile ilgili yatırımlar olacak. Şu anda Lufthansa Group filosunda 650 uçak var. Lufthansa, 2025 yılına kadar filoya 200'den fazla uçak eklemeyi planlıyor. Gelecek senelerde filoya 36 milyar Avro (liste fiyatı) değerinde 200 adetin üzerinde uçak eklenecek. Buna Boeing 777-9X ve Airbus A350-900 gibi geniş gövde uçağı dahildir. Böylece daha büyük bir filoyla daha geniş bir ağ üzerinde hizmet vereceğiz. Havacılık sektörü önümüzdeki yıllarda da büyümeye devam edecektir.

Şekip Gümüşkanat / ÖZEL HABER