Süper markalarda 'yerli'ler ağır bastı

Türkiye'de 2016 yılının süper markalarını tespit eden Superbrands, 4 bin 986 marka arasından baraj puanını 67'ye çıkarmasına rağmen 181 marka süpermarka oldu. Türkiye'nin süpermarkalarından 103'ü yerli markalar

Süper markalarda 'yerli'ler ağır bastı

Türkiye'de 2016 yılının süper markalarını tespit eden Superbrands, 4 bin 986 marka arasından baraj puanını 67'ye çıkarmasına rağmen 181 marka süpermarka oldu. Türkiye'nin süpermarkalarından 103'ü yerli markalar

10 Haziran 2017 Cumartesi 12:19
83 Okunma
Süper markalarda 'yerli'ler ağır bastı

2005 yılından beri Türkiye'de "süpermarka" ölçümlemesi yapan Superbrands Türkiye'nin bu yıl altıncısı gerçekleştirildi. Süpermarkalar Türkiye 2016 çalışmasında 4986 marka arasından 1148 marka "Superbrands kriterlerine" göre aday marka olarak belirlendi. Süpermarka aday seçiminde şirketin teknolojisi, yatırımları, iş gücü kalitesi, yaratıcılığı, markalaşmaya yaptığı yatırımlar, marka devamlılığı, sosyal sorumluluk projelerine katkısı, çevre duyarlılığı, etik değerlere uyması ve vergi sıralamasındaki yeri büyük önem taşıyor. 

12 YILDIR YAPILIYOR

Aday markalar, konusunda uzman jüri tarafından değerlendirildi ve 300 marka halk oylamasına kaldı. Nielsen 300 marka için İstanbul, Ankara ve İzmir'de 18-56 yaş ve tüm SES gruplarında 1638 kişi ile yüz yüze görüşerek tüketici değerlendirmesini gerçekleştirdi. Bütün çalışmalar sonucunda 181 marka 67 puan barajını aşarak Türkiye'nin Süpermarkalarından biri olmaya hak kazandı. 

Superbrands Türkiye Temsilcileri Dilek Koç ve Gürkan Kınacı yaptıkları açıklamada, 1993 yılından bu yana Dünya'nın 89 ülkesinde yapılan Superbrands marka ölçümlendirme programının, Türkiye'de 12. yılını doldurduğunu ve altıncı etkinliği gerçekleştirdiklerini belirttiler. Dilek Koç; bu yıl Türkiye marka barajının 50 puandan 67 puana çıkmış olmasına rağmen, 181 markanın barajı aşmasından gurur duyduklarını söyledi. Bunun yanı sıra 43 yeni markanın listeye girmesinin de önemli olduğunu vurguladı. 

BİSKÜVİ BİRİNCİ

Halk oylamasına sunulan 42 kategoriden, 37 kategorideki markalar barajı aşarken, bu yıl üzücü olanın Müze / Kültür ve Etkinlik Merkezleri, Kitap ve Kırtasiye, Otel ve Turizm Acentaları, Gayrimenkul Pazarlama, Ofis Mobilya ve Malzemeleri gibi önemli kategorilerdeki markaların barajı aşamaması olduğunu söyleyen Dilek Koç, süpermarka sayısına göre ilk beş kategoriyi açıkladı. Bu yılki sıralamada da geçen yıllarda olduğu gibi Bisküvi, Gofret, Çikolata ve Dondurma kategorisi marka sayısı açısından birinci sırada yer alırken, Kişisel Bakım ve Temizlik Ürünleri ikinci, Ev Bakımı ve Temizlik Ürünleri üçüncü, Dijital Dünya dördüncü, Otomotiv ve Kahve-Çay-Su-Gazlı İçecekler kategorisi beşinci sırada yer aldı. 

2016 yılında ilk beş sırada yer alan markalar ise THY, Mercedes-Benz, Whatsapp, Samsung ve BMW oldu. Nielsen Tüketici Araştırmaları Lideri Nur Serenli, "Ankara ve İzmir'in, İstanbul'a göre markaları daha yüksek puanla değerlendirdiğini" söyledi ve sosyo ekonomik statü (SES) gruplarında A-B'ye bakıldığında ilk üçte Samsung, Adidas ve Apple'ın, D-E'de ise ilk sırada Whatsapp'ın yer aldığını belirtti.

Şekip Gümüşkanatlı
 

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.