Sosyal medya devi Facebook, ücretli abonelik servisini devreye sokuyor. Ekim ayında başlaması hedeflenen yeni sistemde belirli bir ücret karşılığında Facebook'ta reklamsız gezmek mümkün olacak. Facebook’un Salı günü açıklanan planları, haber endüstrisinin bilginin bedava olduğu internet çağında tutunmaya çalışmasının bir örneği. Çevrimiçi dağıtım, gerçek haberlerle sahte haberlerin arasındaki çizgiyi bulanıklaştırdı.

ABONELİĞE DAYALI ÜCRETLİ HABER SERVİSİ

Yıllarca Facebook hakkında çıkan ve asılsız olan 'ücretli' haberleri bu sefer gerçek oluyor. The Street’in raporuna göre, Facebook'un haber ortaklıkları başkanı Campbell Brown, New York'ta düzenlenen bir konferansta sosyal medya ağının bu yılın ilerleyen dönemlerinde aboneliğe dayalı bir haber servisi başlatacağını söyledi. The Street bu özelliğin, Facebook'un kullanıcılarının tercihlerine bağlı olarak çeşitli yayıncıların makalelerini bir araya getiren "Anlık Makaleler" üzerine kurulacağını belirtti.  Ayrıca, Facebook’un, okuyucular 10 ücretsiz makaleye eriştikten, okuyucuların abone olmasını gerektiren bir ödeme duvarı oluşturmayı planladığı söylendi. Okuyucuları haber yayıncılarının ana sayfalarına yönlendirecek servis, Ekim ayında başlayacak. 

Bu ayın başlarında, haber endüstrisi bir araya gelerek ABD Kongresi'nden, Facebook ve Google gibi büyük sosyal platformlardan gelen artan rekabeti engellemek için sınırlı bir antitröst muafiyeti istemişti.  Brown, CNBC'ye daha önce yaptığı bir açıklamada, Facebook’un "platformunda kaliteli gazeteciliğe destek vermekte karalı” olduğunu söylemişti.