Facebook'tan ücretli haber aboneliği servisi hamlesi

Sosyal medyanın dev platformu Facebook, aboneliğe bir dayalı haber servisini başlatacağını ve bu servisin ücretli olacağını açıkladı. Böylece yıllardır dile getirilen 'Facebook ücretli mi?', 'Facebook paralı mı?' sorularını yalanlayan Facebook ilk defa ücretli bir servisi başlatmış olacak.

Facebook'tan ücretli haber aboneliği servisi hamlesi

Sosyal medyanın dev platformu Facebook, aboneliğe bir dayalı haber servisini başlatacağını ve bu servisin ücretli olacağını açıkladı. Böylece yıllardır dile getirilen 'Facebook ücretli mi?', 'Facebook paralı mı?' sorularını yalanlayan Facebook ilk defa ücretli bir servisi başlatmış olacak.

21 Temmuz 2017 Cuma 11:17
169 Okunma
Facebook'tan ücretli haber aboneliği servisi hamlesi

Sosyal medya devi Facebook, ücretli abonelik servisini devreye sokuyor. Ekim ayında başlaması hedeflenen yeni sistemde belirli bir ücret karşılığında Facebook'ta reklamsız gezmek mümkün olacak. Facebook’un Salı günü açıklanan planları, haber endüstrisinin bilginin bedava olduğu internet çağında tutunmaya çalışmasının bir örneği. Çevrimiçi dağıtım, gerçek haberlerle sahte haberlerin arasındaki çizgiyi bulanıklaştırdı.

ABONELİĞE DAYALI ÜCRETLİ HABER SERVİSİ

Yıllarca Facebook hakkında çıkan ve asılsız olan 'ücretli' haberleri bu sefer gerçek oluyor. The Street’in raporuna göre, Facebook'un haber ortaklıkları başkanı Campbell Brown, New York'ta düzenlenen bir konferansta sosyal medya ağının bu yılın ilerleyen dönemlerinde aboneliğe dayalı bir haber servisi başlatacağını söyledi. The Street bu özelliğin, Facebook'un kullanıcılarının tercihlerine bağlı olarak çeşitli yayıncıların makalelerini bir araya getiren "Anlık Makaleler" üzerine kurulacağını belirtti.  Ayrıca, Facebook’un, okuyucular 10 ücretsiz makaleye eriştikten, okuyucuların abone olmasını gerektiren bir ödeme duvarı oluşturmayı planladığı söylendi. Okuyucuları haber yayıncılarının ana sayfalarına yönlendirecek servis, Ekim ayında başlayacak. 

Bu ayın başlarında, haber endüstrisi bir araya gelerek ABD Kongresi'nden, Facebook ve Google gibi büyük sosyal platformlardan gelen artan rekabeti engellemek için sınırlı bir antitröst muafiyeti istemişti.  Brown, CNBC'ye daha önce yaptığı bir açıklamada, Facebook’un "platformunda kaliteli gazeteciliğe destek vermekte karalı” olduğunu söylemişti.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.