Önceki yıl sevgili meslektaşım Aydil Erol'un mesajını okumuş ve yazmıştım: Özetle şöyle diyordu: 

"Çengelköy'de doğan, orada yıllarca oturan; yüzlerce türkü derleyen, yüzlerce konser yöneten, yüzlerce öğrenci yetiştiren 'Dünyaya koro şefi gelen' Adnan Ataman adının, adı geçen semtte uygun bir yere konulması gayet isabetli olmakla kalmayacak, yönetiminizin kadirşinaslığının da belgesi olacaktır: Daha önce Çengelköy Mezarlık Yokuşuna Kemalettin Tuğcu adının verilmesi gibi..." 

Elbette bu mesajın muhatabı Üsküdar Belediyesi'ydi. Benim böyle bir dileğe bütün kalbimle katılacağımdan kuşku duyulmazdı. 

Adnan Ataman'ı bir yıl önce 15 Ağustos'ta kaybetmiştik. Ölüm yıldönümünde adının Çengelköy'de bir sokağa verilmesi ne güzel vefa örneği olurdu. Adnan Ataman buna layıktı. Umarım bu arzu gerçekleşir. 

Adnan Ataman, hayr-ul halef bir kişiydi. Yani babasına layık, onun yerine geçen hayırlı bir evlattı.  Türk Halk Müziği alanında hocaların hocası Sadi Yaver Ataman'ın evladı olarak 1926 yılında İstanbul Çengelköy'de doğmuştu.  Annesi Fatma Pakize hanımdı. Babası gibi Türk halk müziğine unutulmayacak hizmetler etmiş, günümüzün en büyük hocalarının hocası olmuştu. 

Adnan Ataman, babasının görevi nedeniyle ilk ve orta öğrenimini Karadeniz Ereğlisi, Safranbolu ve Kastamonu'da tamamlamıştı.  Kastamonu Lisesi'ni bitirdikten sonra dört yıl kadar  İstanbul Üniversitesi Tıp Fakültesi'nde öğrenim gördü. 
1949 yılında İstanbul Radyosu yayın hayatına başladı. Sadi Yaver Ataman "Memleket Havaları Ses ve Saz Birliği"ni kurmuş ve Adnan Ataman da birliğe saz sanatçısı olarak katılmıştı. 

Askerlik görevinden sonra bir süre memurluk yaptı. Bu arada İstanbul Belediye Konservatuarı bünyesinde yine Sadi Yaver Ataman tarafından kurulan ve yönetilen Folklor Tatbikat Topluluğu'nda fahri saz sanatçısı olarak yer aldı. 1953 yılında açılan özel bir sınavla kadrolu saz sanatçısı odu.  

Sadi Yaver Ataman'ın, 1960 yılında şeflik görevinden ayrılınca, Adnan Ataman bu topluluğun şefliğine ve yöneticiliğine atandı. Şeflik ve yöneticilik görevini, emekli olduğu 2005 yılına kadar aralıksız 44 yıl boyunca sürdürdü. 

Adnan Ataman, yurt içinde ve yurt dışında 500'e yakın periyodik konser yönetti. Uygulamalı seminerler verdi. Çok sayıda türküler derledi. Bunlardan üç yüz kadarını notaya alarak Türk halk müziği genel repertuvarına kazandırdı.  Ulusal ve uluslararası kongre, sempozyum ve panellere katıldı, bildiriler sundu.  İTÜ Türk Musikisi Devlet Konservatuvarı kurucuları arasında da yer aldı. Hocalık yaptı. 

Adnan Ataman, Babası Sadi Yaver Ataman'ın ülküsüne ve prensiplerine bağlı kalarak hizmetlerini sürdürdü. Sayısız ödüller aldı. Öğrencilerinden İTÜ Türk Musikisi Devlet Konservatuarı öğretim üyesi Süleyman Şenel onun ülkemiz kültür-sanat hayatına armağan ettiği kitaplarını yayına hazırladı. Bunlardan biri, "Bu Toprağın Sesi Halk Musikimiz" adlı  eseriydi. Ataman'ın Meslekî tecrübe, bilgi ve anılarını da içeriyordu. Türk Edebiyatı Vakfı ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi Kültürel ve

Sosyal İşler Daire Başkanlığı'nın katkıları ile yayınlanmıştı. Bir diğeri Safranbolulu hemşerilerine armağan ettiği, baba toprağı Safranbolu'da geçen çocukluk yıllarına karşılık "Safranbolu Türküleri ve Oyun Havaları" adlı kitabıydı. 

Adnan Ataman, Serpil Ataman'la evli biri kız diğeri erkek iki evlat sahibi olmuştu.